Wydatki reklamowe branży handlowej w grudniu 2017 r.

Aktualności

Wydatki reklamowe branży handlowej w grudniu 2017 r.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. Ostatni miesiąc w roku upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz noworocznym.

W grudniu największy budżet na reklamę przeznaczyła branża handlowa – jej wydatki reklamowe (418,9 mln zł) stanowiły 43 proc. wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM i dzięki temu wyraźnie wysunęła się na prowadzenie w rankingu. Na drugim miejscu znalazła się branża farmaceutyczna (328,4 mln zł), na trzecim – finansowa (91,7 mln zł).

Spośród pięciu marek z branży handlowej o największych budżetach przeznaczonych na reklamę aż trzy związane są z sektorem FMCG. Spośród nich najwięcej na reklamę wydał Lidl (39,7 mln zł). Na kolejnych miejscach znalazły się Biedronka (24,6 mln zł) i Tesco (24 mln zł). Najwięcej w ogólnym zestawieniu zainwestował Media Expert (54,5 mln zł).

Wśród kategorii reklamowych produktów w branży handlowej najwięcej dotyczyło sklepów z elektroniką (31 proc.) na drugim miejscu znalazły się dyskonty (20 proc.), a na trzecim hipermarkety (11 proc.) Wynik 4 proc. uzyskały natomiast sklepy convenience.