Ruszyła kampania „Olej rzepakowy skarbem Europy”

Gospodarka

Ruszyła kampania „Olej rzepakowy skarbem Europy”

27 lipca 2020

  • #Olej rzepakowy
  • #rzepak

Wystartowała kampania edukacyjno-promocyjna pt. „Olej rzepakowy skarbem Europy”, która zaplanowana jest na trzy lata (2020-2022) i realizowana w Polsce i we Francji. Organizatorem kampanii jest Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju oraz Francuskie Stowarzyszenie Producentów Olejów Roślinnych Terres Univia.

Kampania „Olej rzepakowy skarbem Europy” ma wymiar międzynarodowy. Dotyczy dwóch największych obok Niemiec rynków upraw rzepaku i produkcji oleju rzepakowego w Europie, którymi są Francja i Polska. Oba kraje mają wieloletnie doświadczenia w zakresie produkcji, przetwórstwa, a także badań i rozwoju sektora roślin oleistych. Program „Olej rzepakowy skarbem Europy” wspiera dalszą współpracę w tym zakresie i daje możliwość jej zacieśnienia w ramach Wspólnoty Europejskiej. Europejskie pochodzenie oleju jest zapewnieniem jego naturalności i identyfikowalności. Know how producentów oleju rzepakowego jest gwarancją jego wysokiej jakości. Celem kampanii jest również zwiększenie świadomości konsumentów na temat walorów odżywczych, doskonałego składu i kulinarnych zalet oleju rzepakowego.

Kampania ma charakter programu edukacyjno-promocyjnego i jest skierowana przede wszystkim do konsumentów: kobiet odpowiedzialnych za zakupy spożywcze w gospodarstwach domowych oraz mam z dziećmi do 12. roku życia. Istotnymi grupami docelowymi są również dietetycy, lekarze, technolodzy żywności, eksperci żywienia, eksperci kulinarni i dziennikarze.

Cele programu:

– podniesienie świadomości konsumentów na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych olejów roślinnych, a w szczególności oleju rzepakowego oraz jego znaczenia w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej.

– wykorzystanie renomy oleju rzepakowego do zwiększenia spożycia europejskich olejów roślinnych objętych kampanią.

Program będzie realizowany przez serię wydarzeń i inicjatyw z zakresu public relations, eventów oraz przez obecność w prasie, TV i internecie.

Foto: Pixabay