Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła o 5%, a w zestawieniu tydzień 19. vs tydzień 18. 2020 r. nawet o 7%. Wartość sprzedaży online w relacji tydzień 19. vs tydzień 18. 2020 r. urosła o 14%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: lody (+31%), piwo (+25%), kosmetyki do makijażu oczu (+7%). Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: bułki (-28%), jedzenie dla dzieci (-19%) oraz kawa (-16%).
– Pozytywna dynamika całego koszyka zarówno rok do roku +5%, jak i tydzień do tygodnia +7%, a w kanale online nawet +14% może świadczyć o odmrażaniu również naszych koszyków zakupowych. Tym bardziej, że wartość sprzedaży kosmetyków do makijażu oczu urosła +7%, więc możemy z większym optymizmem spojrzeć w przyszłość – mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży oparto na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).