Witamy KANTAR, dziękujemy NielsenIQ

Witamy KANTAR, dziękujemy NielsenIQ

W związku z publikacją najnowszych syndykatowych badań czytelnictwa prasy handlowej TRM grudzień 2021, wykonanych w tym roku przez biuro badawcze KANTAR pragniemy poinformować Państwa, że nasz dotychczasowy partner firma NielsenIQ – zgodnie z jej regionalnymi wytycznymi dla Europy, wycofała się z  badań dotyczących prasy. Informację o tym otrzymaliśmy w dniu 29 lipca 2021 r. od Abhijita Matkara, CI & Shopper Practices Leader z NielsenIQ w Indiach, któremu podlega m.in. Polski dział badań konsumenckich NielsenIQ.

Wcześniej, wiosną 2021 r., NielsenIQ wystąpił do wszystkich wydawców prasy handlowej w Polsce z propozycją zorganizowania wspólnych badań. Jednak po serii konsultacji on-line, w dniu 16 czerwca 2021 r. wszystkie zainteresowane strony otrzymały od Pani Beaty Kaczorek pełniącej funkcję Consumer Insights, Director CEE, NielsenIQ informację ws. tego projektu, z której wynika, że (wspólne) branżowe badanie czytelnictwa prasy handlowej nie będzie realizowane, gdyż poszczególne wydawnictwa podjęły następujące decyzje co do udziału:

Wydawnictwo Gospodarcze (wydawca „Wiadomości Handlowe”) podjęło decyzje negatywną,
Fischer Trading Group (wydawca „Hurt i Detal”) zadeklarowało gotowość udziału przy czterech uczestnikachVFP Communications (wydawca „Handel”) zgłosiło gotowość udziału przy minimum trzech uczestnikach oraz Biuro Promocji i Reklamy „Generalczyk” (wydawca „Poradnik Handlowca”) jako jedyne wskazało, że potrzebuje więcej czasu na decyzję.

Powyższa informacja została wysłana jednocześnie i w identycznym brzmieniu do naszego wydawnictwa oraz trzech pozostałych wymienionych wyżej.

Warto przypomnieć, że był taki czas kiedy udawało się zaprosić i realizować wspólnie badania prasy handlowej, przynajmniej z udziałem dwóch lub trzech wydawców m.in. z LS Capital, Media Direct (Życie Handlowe), Notus (CoolBiznes), Polską Izbą Handlu, Wydawnictwem Gospodarczym (Wiadomości Handlowe). Od kilku lat partnerami badania pozostają czołowi producenci z branży FMCG zlecający na co dzień reklamy w prasie handlowej.

W 2021 r. wobec powyższych informacji otrzymanych od NielsenIQ zarówno z Indii, jak i Warszawy, po blisko 20 latach współpracy przyszedł czas na zmiany.

BADANIA PRASY HANDLOWEJ TRM KANTAR XII’2021

Mając na uwadze potrzebę dostarczenia Państwu danych rynkowych najwyższej jakości, do dalszej współpracy przy projekcie TRM (Trade Readership Monitor) wybraliśmy renomowane biuro badawcze KANTAR, które jest gwarantem kontynuacji najwyższych globalnych standardów przeprowadzania badań prasy handlowej. Wyniki badań TRM KANTAR grudzień 2021 znajdą Państwo tutaj.

KANTAR to jedna z wiodących na świecie firm specjalizująca się w dziedzinie danych, wiedzy i usług doradczych. Działa w obrębie całego spektrum dyscyplin badań i doradztwa, a jej wyspecjalizowane oddziały, zatrudniające 30 tys. osób, dostarczają inspirującej wiedzy i formułują strategie biznesowe dla korporacji i instytucji publicznych w 100 krajach. Firma KANTAR należy do grupy kapitałowej Bain i WPP, a z jej usług korzysta ponad połowa firm z listy Fortune Top 500. W Polsce, biuro korzysta z bogatego doświadczenia firm Millward Brown oraz TNS, które po połączeniu już jako KANTAR Polska należą do międzynarodowej sieci KANTAR.

W swojej codziennej działalności KANTAR Polska przestrzega najwyższych standardów jakości realizacji badań. W szczególności:

  • Stosuje się do zaleceń Kodeksu ESOMAR czyli powszechnie respektowanych wytycznych branżowych określających standardy etycznego i profesjonalnego postępowania w badaniach.
  • Posiada certyfikat Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA). KANTAR Polska co roku przechodzi pozytywnie audyt sprawdzający stosowanie standardów zawartych w Programie Kontroli Jakości Pracy Ankieterów i otrzymuje certyfikat we wszystkich realizowanych kategoriach badań.

Udostępnij artykuł