NielsenIQ: Ceny wpływają na decyzje zakupowe Polaków

Gospodarka

NielsenIQ: Ceny wpływają na decyzje zakupowe Polaków

Z najnowszego badania NielsenIQ Shopper Trends wynika, że 34% ankietowanych martwi się rosnącymi cenami produktów spożywczych. Na nastroje Polaków silnie wpływa wojna, a także sytuacja gospodarcza w kraju (m.in. inflacja).

60% badanych planuje oszczędzać na kategoriach spożywczych, a ok. 70% na kosmetykach oraz chemii gospodarczej. Z badania dowiadujemy się także, że konsumenci poszukują promocji. Aż 33% ankietowanych pod jej wpływem jest w stanie zmienić sklep. 

Jak podaje Rzeczpospolita za Konradem Wacławikiem, Dyrektorem Współpracy z sieciami handlowymi w NielsenIQ: “Najważniejsze w wyborze miejsca zakupów pozostaje – wygoda i przyjemność zakupów. – Czynniki cenowe i promocyjne zyskują na znaczeniu, jednak nadal musimy pamiętać o tym, że dla konsumenta liczy się jakość, oszczędność czasu i wygoda. Jest to dobry czas na promowanie programów lojalnościowych – tak aby pozwolić konsumentom oszczędzać razem z nami (sieciami handlowymi / producentami), jednocześnie podkreślając aspekty jakościowe”.

źródło: Rzeczpospolita