Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +22%, a w t17. vs t16. 2020 +38%. Wartość sprzedaży online w t17. vs t16. 2020 również wzrosła +38%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: środki czystości +64%, piwo +19%, lody +11%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do makijażu twarzy -76%, kosmetyki do makijażu oczu -66%, bułki -21%.
– W tygodniu 17. Nielsen zaobserwował pozytywne sygnały dotyczące danych sprzedażowych. Mówimy o tygodniu, który rozpoczął się 20 kwietnia, czyli w dniu, kiedy zaczął obowiązywać pierwszy etap znoszenia ograniczeń dotyczących m.in. liczby osób w sklepach. Ta zmiana wyraźnie korzystnie wpłynęła na dynamikę koszyka. Dwucyfrowe wzrosty odnotowano w najważniejszych obszarach: w porównaniu do ubiegłego roku, ubiegłego tygodnia, w internecie i w sklepach stacjonarnych. Przyczyniły się do tego zarówno kategorie spożywcze, jak i – po raz pierwszy od kilku tygodni – te przemysłowe. Obok poziomu wzrostów ważna jest również siła kategorii, które mają największy wpływ na finalny wynik koszyka. W analizowanym okresie były to środki czystości, alkohole i produkty mrożone – mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży oparto na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).