Nielsen: Sprzedaż w sklepach wzrosła dzięki niedzielnemu zakazowi handlu

Aktualności

Nielsen: Sprzedaż w sklepach wzrosła dzięki niedzielnemu zakazowi handlu

Z analizy wykonanej przez firmę badawczą Nielsen wynika, że w niemal wszystkich formatach sklepów sprzedaż w tym roku zwiększyła się, jedynie hipermarkety są wyjątkiem. Największy wzrost zanotowano natomiast na stacjach paliw, które odpowiadają obecnie za 2,1% rynku sprzedaży produktów FMCG.

Z analizy obejmującej okres od marca do lipca 2018 r. wynika, że w tym czasie przeciętny koszyk zakupowy w sektorze FMCG podrożał w stosunku rocznym o 5,7%. Największy wzrost sprzedaży, wynoszący 22,6%, zanotowały stacje paliw. Na kolejnych pozycjach znalazły się średnie sklepy spożywcze (+12%), sklepy cukiernicze i z alkoholem (+10,1%), dyskonty (+7,2%) małe sklepy (+2%) oraz supermarkety (+1%). Jedynym formatem sklepów, w którym odnotowano spadek sprzedaży produktów FMCG były hipermarkety (-0,8%).

Wprowadzenie ograniczenia handlu w niedziele pomogło dyskontom, których udział w rynku wzrósł do 33,2% (32,4% w analogicznym okresie ubiegłego roku). Wzrost zaliczyły również średnie sklepy spożywcze, z 15,6% do 16,5%, sklepy cukiernicze i z alkoholem, z 2,8% do 2,9% oraz stacje benzynowe – z 1,7% do 2,1%.

Foto: Pixabay