Po roślinne zamienniki sięgają coraz częściej “mięsożercy”, nie są one już tylko wyborem wegan i wegetarian. W pierwszym półroczu sprzedaż wegańskich alternatyw dla tradycyjnego nabiału wzrosła o 50%, zaś mięsa o 179%. Kupuje je już 1,5 mln gospodarstw domowych.
Kupno świeżego mięsa spada o 10,2% w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r co wynika z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia, które jako pierwsza opublikowała “Rzeczpospolita”.
– Należy spodziewać się coraz większego wyboru produktów oznaczonych jako, eko, bio czy vege, co potwierdzają dynamiczne wzrosty zakupów w tych segmentach – mów Szymon Mordasiewicz, Dyrektor Komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
– Roślinne alternatywy dla produktów odzwierzęcych już teraz podbijają serca konsumentów z całego świata. W ciągu ostatnich dwóch lat wartość sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw w Europie wzrasta o połowę! – komentuje Patricia Homa, Dyrektorka Fundacji ProVeg Polska.
Światowe trendy pokazują, że liczba konsumentów sięgających po produkty wege będzie rosła. To też wyraźny znak dla firm, które muszą uzupełniać swoje portfolio o tego typu ofertę. Według szacunków do 2029 r. światowy rynek roślinnych zamienników ma wzrosnąć do 140 mld dolarów, czyli 10% rynku mięsnego.
źródło: Rzeczpospolita