Marta Gampf, Senior Brand Manager Local Brands, Mondelez Polska Sp. z o.o.

Wywiady

Marta Gampf, Senior Brand Manager Local Brands, Mondelez Polska Sp. z o.o.

07 maja 2015

„Poradnik Handlowca”: Polski rynek słodyczy uznawany jest za bardzo konkurencyjny. Czym trzeba się wyróżniać, by osiągnąć sukces?

Marta Gampf: Mondelez Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii tabliczek czekoladowych (31,7% – Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, udziały wartościowe, cała Polska, MAT, luty 2015). W swoim portfolio ma dwie lubiane przez Polaków marki czekolad: Milka z ofertą czekolad mlecznych oraz Alpen Gold, która oferuje także warianty czekolad gorzkich. Przez cały rok Polacy chętnie sięgają po wyroby czekoladowe. Mimo że nadal spożywamy ich mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej, towarzyszą nam przy różnych okazjach, m.in. w okresie Bożego Narodzenia i Świąt Wielkanocnych, ale także przy okazji urodzin, Dnia Matki, Walentynek, itp. Konsumenci w Polsce coraz częściej eksperymentują, dlatego chętnie próbują nietypowych połączeń (jak np. czekolada Milka z Oreo). Niezmiennie jednak popularnością cieszą się ich ulubione warianty smakowe (czekolada mleczna Milka czy gorzka z karmelem Alpen Gold, a jak wynika z naszych analiz, karmel jest jednym z ulubionych smaków Polaków). Dlatego Mondelez Polska stara się z jednej strony odpowiadać na oczekiwania konsumentów, z drugiej zaś niezmiennie ich zaskakiwać.

W kwietniu wystartowała kampania Alpen Gold − SpełniOna 2015. Jaki jest jej cel?

Konsumentki Alpen Gold to aktywne i świadome kobiety, każdego dnia zajęte różnymi obowiązkami, które na pozór mogłyby zdominować ich życie. Jednocześnie każda z nich ma w sobie siłę i motywację, aby uczynić swoje życie satysfakcjonującym na wielu różnych płaszczyznach, takich jak kariera, rodzina, hobby czy sport. Dlatego to właśnie Polki i ich pomysły na spełnienie w życiu są sercem nowej kampanii marki. Zgodnie z nowym pozycjonowaniem marki, Alpen Gold chce wspierać kobiety, inspirować i zachęcać je do poszukiwania odpowiedzi na pytanie, czym dla nich jest spełnienie w życiu, i podejmowania działań, aby to spełnienie osiągnąć. Głównym elementem kampanii jest konkurs SpełniOna 2015, w którym zachęcamy Polki, aby podzieliły się swoją wizją spełnienia w życiu i tym samym inspirowały miliony innych kobiet do działania.

Wyroby czekoladowe należą do najpopularniejszych słodyczy wśród polskich konsumentów. Czy w tym segmencie nowości cieszą się zainteresowaniem, czy też preferowane są klasyczne propozycje?

Mondelez Polska Sp. z o.o. jako lider na rynku tabliczek czekoladowych cały czas stara się uatrakcyjniać swoją ofertę nowościami produktowymi. Pod koniec zeszłego roku Milka wprowadziła na rynek innowacyjne czekolady z krakersami TUC i herbatnikami LU, jak również duży format czekolady 300 g z Oreo. Z kolei Alpen Gold od tego roku proponuje wspomnianą wyżej gorzką czekoladę z karmelem 100 g, mamy więc nadzieję, że spotka się ona z ciepłym przyjęciem konsumentów.

Dziękujemy za rozmowę.