Lubella jako marka odpowiedzialna społecznie stara się wspierać potrzebujących – między innymi poprzez współpracę z organizacjami, które niosą pomoc. W taki właśnie sposób po raz kolejny wsparła osoby najuboższe swoimi produktami, przekazując 13 ton wyrobów zbożowych Federacji Polskich Banków Żywności.
Marka wsparła Banki Żywności w odpowiedzi na trudną sytuację, z jaką mierzą się obecnie te organizacje. Prowadzenie zbiórek żywności jest znacznie utrudnione, a kryzys spowodowany pandemią sprawił, że osób w trudnej sytuacji życiowej niestety przybywa. Lubella postanowiła więc przekazać swoje produkty, żeby pomóc najuboższym za pośrednictwem Banków Żywności, do których trafiło łącznie 13 ton produktów zbożowych. Szacunkowo powstanie z nich aż 52 tys. posiłków.
Produkty zostały przekazane do trzech lokalizacji: w Ostrowcu Świętokrzyskim, w Tarnobrzegu i Siedlcach i stamtąd trafiły do potrzebujących.
Banki Żywności współpracują z ponad 3 tys. organizacji partnerskich w całej Polsce, m.in. domami pomocy społecznej, świetlicami środowiskowymi, jadłodajniami, domami samotnych matek, hospicjami, schroniskami dla bezdomnych i wieloma innymi organizacjami charytatywnymi. Dlatego z pomocą docierają do wielu grup społecznych: osób starszych, chorych, niepełnosprawnych, samotnych rodziców i wielu innych będących w trudnej sytuacji życiowej. Pozyskiwane przez Federację produkty wydawane są na bieżąco.
– Obecnie wszyscy jesteśmy w trudnej sytuacji, ale pandemia szczególnie dotknęła osoby, które już wcześniej borykały się z wieloma problemami. Osoby starsze, chore, niepełnosprawne, samotni rodzice potrzebują bezpośredniej pomocy żywnościowej, ale i poczucia, że nie są pozostawieni samym sobie. Jesteśmy ogromnie wdzięczni, że Lubella jest partnerem, na którego możemy liczyć w każdym czasie i który sprawia, że kryzys pandemiczny w żadnym razie nie jest kryzysem solidarności z drugim człowiekiem – mówi Dorota Jezierska, Wiceprezes Federacji Polskich Banków Żywności.
– Cieszymy się, że mogliśmy kolejny raz wesprzeć potrzebujących. Dzięki współpracy z Bankami Żywności wiemy, że nasze produkty stanowią realną pomoc, bo docierają bezpośrednio do tych, którzy ich faktycznie potrzebują – potwierdza Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji i Public Affairs Grupy Maspex.
Grupa Maspex, do której należy marka Lubella, tylko w zeszłym roku wsparła kilkadziesiąt szpitali zaangażowanych w walkę z koronawirusem oraz szereg instytucji lokalnych działających w powiatach, w których znajdują się jej zakłady produkcyjne. Firma przekazywała także już wtedy swoje wsparcie Bankom Żywności. W 2020 r. Lubella zorganizowała również akcję #LubellaŁączy, w ramach której przekazała placówkom opiekuńczo-wychowawczym 200 tys. swoich produktów.