Walka z marnowaniem żywności

Detal/Hurt

Walka z marnowaniem żywności

Według Raportu Federacji Polskich Banków Żywności na świecie rocznie wyrzucana jest 1/3 produkowanej żywności. W Polsce problem ten dotyczy co roku ok. 9 mln ton artykułów spożywczych. Średnio czteroosobowa polska rodzina marnuje rocznie jedzenie o wartości 2500 zł. Marnowanie żywności stanowi dla Lidl Polska problem środowiskowy, etyczny oraz finansowy.

W ramach działań mających na celu niwelowanie marnowania żywności, Lidl Polska angażuje się w inicjatywy ogólnopolskie oraz prowadzi własne programy. Jednym z nich jest „Kupuję, nie marnuję” – akcja polegająca na sprzedaży przecenionych nawet do 70%, ale wciąż pełnowartościowych produktów ze zbliżającym się końcem terminu przydatności do spożycia. Innym przykładem podejmowanych inicjatyw jest prowadzony wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności program edukacyjny dla szkół „EkoMisja. Nie marnuję!”. Dwa razy do roku Lidl Polska organizuje z Federacją Polskich Banków Żywności i Caritas Polska zbiórki żywności w swoich sklepach, przekazując każdorazowo kilkadziesiąt ton artykułów na rzecz najbardziej potrzebujących. Do jednych z aktualnie podejmowanych działań należy najnowsza akcja „Sztuka niemarnowania”.

– Skala marnowania żywności na świecie, ale także w Polsce jest ogromna. Zazwyczaj jej powody są prozaiczne i w dużej mierze wynikają z niewiedzy lub braku świadomości – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska. – Chcemy wykorzystać naszą siłę i możliwość dotarcia do dużej grupy konsumentów, aby inspirować ich do takich zachowań, które przyczynią się do minimalizowania zjawiska marnowania żywności. Raz do roku we wszystkich swoich sklepach przeprowadzamy kampanię zachęcającą klientów do racjonalnego gospodarowania żywnością. Wspieramy również naszych partnerów, np. Federację Polskich Banków Żywności w prowadzeniu programów edukacyjnych dla młodzieży na ten temat – dodaje.

Sieć promuje także nieperfekcyjne warzywa i owoce. Firma pomogła rolnikowi, którego plony okazały się niedoskonałe, wykupując od niego „krzywe buraki”. Akcja została powtórzona – w jej kolejnej odsłonie sieć wspólnie ze swoim dostawcą wprowadziła do sprzedaży ketchup z krzywych buraków. W asortymencie Lidl Polska pojawiły się również niewymiarowe jabłka oraz ziemniaki, które obrodziły w nadmiarze.

źródło: informacja prasowa