Kolejne sieci handlowe wprowadzają testy na przeciwciała COVID-19

Detal/Hurt

Kolejne sieci handlowe wprowadzają testy na przeciwciała COVID-19

02 kwietnia 2021

Kaufland, Aldi i Netto, to kolejne po Biedronce i Lidlu sieci handlowe, które wprowadziły do swojej oferty testy na przeciwciała koronawirusa. W niektórych z nich wprowadzono limit ograniczający liczbę testów, które może zakupić klient.

Aldi Nord było pierwszą siecią spożywczą, która na początku marca w Niemczech wprowadziła do sprzedaży testy antygenowe wykrywające obecność koronawirusa. Od czwartku 1 kwietnia również polscy klienci sieci będą mogli zakupić testy serologiczne wykrywające we krwi obecność przeciwciał wytworzonych przez organizm w odpowiedzi na infekcje, w tym SARS-CoV-2. Testy w cenie 39,99zł za sztukę dostępne będą w sklepach Aldi w całej Polsce do wyczerpania zapasów.

Z kolei w sklepach Kaufland certyfikowane testy firmy Lomina AG są dostępne w sprzedaży od 31 marca. W cenie 79,99 zł za opakowanie kupujący otrzymają dwa pakiety testów serologicznych do samodzielnego wykonania w domu. Produkt jest środkiem pomocniczym i pozwala wykryć obecność przeciwciał, które powstają po kontakcie z koronawirusem. Test nie pokaże natomiast, czy aktualnie przechodzimy infekcję, dlatego nie może być uznawany za zamiennik profesjonalnego badania RT-PCR.

Testy będą pojawiać się w sklepach sieci Kaufland w całej Polsce. Produktu firmy Lomina należy szukać na półkach znajdujących się przy kasach. Dokładność testu, zgodnie z informacją podaną przez producenta, wynosi 94%.

Testy na przeciwciała COVID-19 pojawiły się także przy kasach w sklepach Netto. W każdym opakowaniu znajdą się dwa testy w cenie 79,98 zł za opakowanie (39,99 zł za jeden test). Ze względu na spodziewane duże zainteresowanie wprowadzony zostanie limit sprzedaży do dwóch podwójnych opakowań (czterech testów) na osobę. Instrukcja wykonania testu znajduje się w każdym opakowaniu zbiorczym. Oprócz testów, w ofercie Netto znajdą się także pulsoksymetry.