Handlowcu – warto mieć żywność bio w asortymencie

Detal/Hurt

Handlowcu – warto mieć żywność bio w asortymencie

29 października 2021

Wartość żywności bio na rynku Polskim systematycznie rośnie. To wpływ wzrostu świadomości i potrzeb konsumentów związanych z prozdrowotnym odżywianiem. Mimo wszystko, na tle Europy, pod kątem eko-wydatków nadal wypadamy blado.

Najważniejszym argumentem dla Polaków decydujących się na zakup żywności bio jest zdrowie. Tę odpowiedź zaznaczyło 48% respondentów zapytanych w badaniu „What motivates consumers to buy organic foods?”. Argumentem dla wyboru produktów ekologiczny jest też fakt, że nie zawierają one pestycydów i nawozów sztucznych. Tak odpowiedziało 19% respondentów. 15% ankietowanych odpowiedziało „Tak” przy pytaniu wpływ na ochronę środowiska.

Polak rocznie na jedzenie organiczne wydaje zaledwie 36 zł gdy średnia europejska wynosi dziesięciokrotnie więcej. wynika z raportu „Żywność ekologiczna w Polsce” przygotowanego przez Koalicję na rzecz BIO we współpracy z NielsenIQ.

Przed Polskimi producentami żywności wielkie wyzwanie, by dogonić europejskich liderów branży żywności bio, czyli Niemcy i Francję. W tych dwóch krajach sprzedaż żywności z bio gospodarstw rolnych przekracza 50 mld zł. Tuż za nimi plasują się Włosi wydający na certyfikowaną żywność ponad 16 mld zł. Udział w rynku żywności bio w cenach detalicznych szacuje się na 1,36 mld zł. To zaledwie ułamek procenta całego rynku spożywczego. Z końcem 2019 w Polsce działało 18 637 gospodarstw legitymujących się certyfikatem gospodarstwa ekologicznego.