Jesteś tutaj

„Poradnik Handlowca” szkolił handlowców z Trójmiasta i okolic

Jak wspomóc sprzedaż i nie tylko rozmawiali handlowcy z Trójmiasta i okolic podczas już 21. bezpłatnego szkolenia „Poradnika Handlowca” dla właścicieli sklepów i ich pracowników pt. „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem”. Spotkanie odbyło się 29 stycznia br. w gdańskim Centrum Handlowym Manhattan.

Z prelekcją szkoleniową wystąpił Zbyszko Zalewski, Dyrektor Organizacyjno-Administracyjny „Poradnika Handlowca”, który wskazał właścicielom placówek handlowych najbardziej efektywne metody ekspozycji i zarządzania produktami najpopularniejszych kategorii asortymentowych, jak np. słodycze. – Budowanie ekspozycji to przede wszystkim podział towarów na grupy, tzw. segmenty i odpowiednie ich rozmieszczenie względem siebie, a także uporządkowanie ekspozycji w taki sposób, aby kupujący dokonał wyboru oraz porządkowanie towarów w celu ułatwienia i przyspieszenia decyzji kupującego – powiedział Zbyszko Zalewski.

Natomiast Adam Balcerak, Regionalny Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Hurtowych firmy Storck mówił, jak bardzo istotna jest przemyślana oferta produktowa. – Mam świadomość, że na ok.60‑100 m2 można pomieścić tylko określoną liczbę produktów, ale poprzez odpowiednie wyeksponowanie towaru można sprzedać go więcej w krótszym okresie czasu. Co prawda, do świąt wielkanocnych zostało jeszcze trochę czasu, ale warto już pomyśleć o świątecznej ekspozycji. Proponuję minipaletę. Posłuży ona nie tylko jako miejsce sprzedaży, ale również jako miejsce sprzedaży towarów promowanych – dodał pan Adam.

Zgromadzeni handlowcy w sali konferencyjnej przy al. Grunwaldzkiej nie tylko słuchali, ale dyskutowali m.in. na takie tematy, jak np. otoczenie placówki handlowej. Katarzyna Krukowska sklep spożywczo-monopolowy „Kasia” prowadzi w centrum Żukowa. Niedaleko jej placówki znajduje się Biedronka. – Sklep czynny jest już od godz. 5.00. Zauważyłam, że największy ruch jest rano, a także w godzinach wieczornych, kiedy dyskont jest już nieczynny. Moi klienci doceniają nie tylko dogodne godziny otwarcia sklepu, ale także to, że na sklepowe półki trafiają przede wszystkim artykuły będące odpowiedzią na ich oczekiwania. Dużym zainteresowaniem cieszą się produkty znane z reklam w telewizji czy prasie, jak np. Merci – mówiła pani Katarzyna. Anna Steckiewicz, właścicielka sklepu spożywczego „Sisters” w Gdańsku, a także laureatka Hermesa Poradnika Handlowca 2011 uważa, że najważniejszy jest świeży i sprawdzony asortyment. – Mój sklep jest położony w okolicy domków wielorodzinnych. Klientami są głównie osoby starsze. Pomimo, że niedaleko placówki znajduje się Biedronka, kiosk Ruchu i piekarnia, klienci chętnie u mnie kupują. Codziennie przywożę świeży towar i klient to docenia. Staram się także wprowadzać wszelkie nowości. Na wiosnę planuję np. sprzedaż sadzonek kwiatowych – powiedziała pani Anna. Natomiast Zofia Tadajewska, która wraz z mężem Januszem prowadzi trzy sklepy ogólnospożywcze w Ryjewie, przygodę z handlem rozpoczęła ponad 35 lat temu. – W naszej okolicy konkurencja jest duża – sklep abc, Groszek oraz Lewiatan. Nie ma na szczęście jeszcze żadnego dyskontu. Od początku istnienia sklepów postawiliśmy przede wszystkim na jakość sprzedawanych towarów. Tej dewizie jesteśmy wierni do dziś. Staramy się, aby w placówkach klienci znaleźli to, czego poszukują. Jeden nasz sklep znajduje się obok szkoły. Klientami są głównie dzieci. Mamy tam zatem duży wybór wafelków, czekoladek czy cukierków – mówiła pani Zofia.

Potwierdzeniem udziału w szkoleniu były certyfikaty. Handlowcy otrzymali również upominki od firmy Storck.

***

Dziękujemy Prezesowi Zarządu NRZHiU, Tadeuszowi Zagórskiemu oraz Wojewódzkiemu Zrzeszeniu Handlu i Usług w Gdańsku za pomoc w organizacji szkolenia.

Kategoria: 

Podobne artykuły

19 marca br. „Poradnik Handlowca” w ramach comiesięcznych bezpłatnych szkoleń pt. „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem”, które odbywają się w całej Polsce, odwiedził Włocławek. Spotkanie odbyło się w Sali Urzędu Miasta. Celem szkolenia było przedstawienie m.in. wymiernych korzyści, jakie daje dobrze zorganizowana półka sklepowa.

Kilkudziesięciu właścicieli i pracowników branży spożywczej z Olsztyna i okolic wzięło udział w szkoleniu, które 27 sierpnia zorganizowaliśmy pod hasłem „Jak konkurować z dyskontami oraz efektywnie zarządzać asortymentem.

X

Przeczytaj również