franczyza

W 2018 r. Carrefour Polska poszerzył portfolio supermarketów franczyzowych o 8 sklepów. Taka forma współpracy to nowy kierunek rozwoju dla sieci, a także odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców, którzy są zainteresowani prowadzeniem w modelu franczyzowym sklepów większych niż format convenience.

Carrefour Polska w 2018 r. otworzył ponad 100 nowych sklepów franczyzowych. Na utrzymanie wysokiego tempa rozwoju ostatnich lat wpłynęły m.in. dynamiczna ekspansja, dywersyfikacja modeli franczyzowych, a także wdrożenie innowacyjnej oferty oraz usług okołozakupowych.

Rynek oferuje bogaty wybór sieci franczyzowych. Pokazuje również, że oddolna współpraca polskich przedsiębiorców się opłaca. W ten sposób powstała bowiem jedna z największych sieci handlowych w Polsce – PSH Lewiatan, która liczy ok. 3200 sklepów.

Carrefour Polska wdrożył nowy koncept sklepu franczyzowego dla operatorów stacji paliw. Pierwsze 11 sklepów w nowym koncepcie zostało już otwartych we współpracy z polską siecią Wasbruk. Carrefour poszukuje także kolejnych sieci zainteresowanych współpracą przy prowadzeniu sklepów przystacyjnych w modelu franczyzowym.

Franczyza zyskuje na popularności – w 2017 r. liczba sklepów i punktów usługowych działających w takim modelu zwiększyła się o 4365 w porównaniu z rokiem poprzednim. W kraju funkcjonuje 1250 sieci franczyzowych, wśród nich Grupa Muszkieterów.

Coraz większa liczba inwestorów decyduje się na prowadzenie biznesu w formie franczyzy. W 2017 r. otworzono prawie 3 tys. nowych sklepów, a ich całkowita liczba dobiła do niemal 41 tys.

W środę, 18 kwietnia br. Carrefour otworzył w Tuchowie czwarty supermarket franczyzowy, który jest elementem nowej oferty dla franczyzobiorców. W sklepie zastosowano wiele rozwiązań z supermarketów własnych sieci.

Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć sklepów z alkoholem otwiera się na franczyzę. Obecnie sieć liczy 12 sklepów własnych w Wielkopolsce. Dzięki franczyzie placówki z charakterystycznym logo mają pojawić się w miastach w całej Polsce.

Nie tak dawno słowo „franczyza” brzmiało egzotycznie, a wśród poważnych przedsiębiorców sektora dystrybucji nie rzadki był pogląd, że franczyzobiorcami stają się nie ci, którzy chcą, a ci, którzy muszą. Są to więc ci, którzy nie radząc sobie z coraz to bardziej konkurencyjnym rynkiem, połykanym przez wielkich graczy detalicznych, w większości zagranicznych – szukają metody przetrwania.

Sklep Żabka przy ulicy Jana Pawła II znany jest niemal każdemu mieszkańcowi Gliwic. Placówka funkcjonuje już od 15 lat, a prowadzi ją od samego początku przedsiębiorcza franczyzobiorczyni – Pani Lucyna Kowalik, która opowiada o swoich początkach handlu w centrum miasta.

Strony

X