Zakupy w cieniu epidemii według Nielsena

Aktualności

Zakupy w cieniu epidemii według Nielsena

Według danych Nielsena, w tygodniu 12. (16 – 22.03.2020) zgodnie z oczekiwaniami nastąpił spadek całego koszyka zakupowego zarówno względem tygodnia 11. br., jak i względem tygodnia 12. rok wcześniej i wyniósł on odpowiednio blisko -38,6% oraz -7,5% wartości sprzedaży.

W tygodniu 12. vs. rok poprzedni wszystkie makrokategorie przyczyniły się do spadku wartości koszyka. Wartość sprzedaży produktów spożywczych spadła o 4,5%, produktów kosmetyczno-chemicznych o 11,6%, świeżej żywności o 3,7%. W największym stopniu spadła wartość sprzedaży artykułów przemysłowych: o 21,6%.

Jednocześnie w stosunku do analogicznego tygodnia sprzed roku nadal odnotowujemy wzrosty dla produktów kupowanych na zapas, jak mąka czy ryż. O kilkadziesiąt procent wzrosła wartość sprzedaży dla mydła i papieru toaletowego, a o kilkaset dla żeli antybakteryjnych. O ok. 8-10% wzrosła także sprzedaż alkoholu i papierosów oraz wybranych produktów świeżych takich jak jajka, owoce i mięso.

Dane nt. wzrostu wartości sprzedaży podawane są na podstawie: Nielsen, Panel Handlu Detalicznego (suma sieci kooperujących).