Zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju Żabka Polska na co dzień prowadzi szereg działań w trosce o środowisko naturalne. Nie rezygnuje z nich mimo trwającej pandemii. Od początku roku systematycznie wprowadza na opakowaniach produktów marki własnej informacje o tym, jak zagospodarować zużyte opakowania. Dba także o to, by jak najwięcej z nich powstawało z surowców wtórnych.
Tylko 41% Polaków wie, jak segregować odpady zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2019 r. Aby ułatwić konsumentom prawidłową selekcję odpadów, od 1. kwartału br. sieć Żabka systematycznie wprowadza na opakowaniach produktów marki własnej informacje o tym, jak zagospodarować zużyte opakowania. Stosowane oznaczenia są proste i intuicyjne. Bazując na dobrze znanym symbolu przedstawiającym człowieka wrzucającego śmieci do kosza, stworzono dodatkową identyfikacje kolorystyczną, która jest zgodna z jednolitym systemem kolorystycznym podziału na 5 frakcji odpadów. Dzięki użyciu idei kolorowych koszy każdy klient może przeczytać na opakowaniu, do którego kosza powinien wrzucić zużyte opakowania.
– Wprowadzenie prostego i intuicyjnego systemu oznaczeń na opakowaniach ma zachęcić jak największe grono klientów do właściwej selekcji odpadów. W Żabce wierzymy, że do budowania dobrych nawyków ekologicznych nie trzeba wiele, wystarczy mały krok – codziennie – mówi Anna Gorączka, Green officer w firmie Żabka Polska.
Sieć konsekwentnie zachęca także pracowników i franczyzobiorców do proekologicznej postawy, informując, organizując eventy, konkursy oraz wprowadzając praktyczne EKO-rozwiązania.