Firma Inquiry sprawdziła razem z YouGov, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. W Polsce najpopularniejsze w rankingu YouGov Best Brands są sieci detaliczne z różnych branż, m.in. Rossmann, Lidl, Biedronka.
Rossmann utrzymał pozycję lidera w rankingu Best Brands w Polsce, zdobywając więcej punktów niż w roku 2019 (48,5 w porównaniu do 47,3 rok wcześniej). Dystans do niego skraca Lidl, który traci już tylko 1,3 pkt (2,3 pkt straty w poprzedniej edycji), a na najniższym stopniu podium doszło także do zmiany – Biedronka wyprzedziła Empik.
Ranking Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex, który jest miarą ogólnej kondycji marki obliczonej z następujących czynników: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji. W ciągu roku YouGov zbiera dane z milionów ankiet realizowanych dla kilku tysięcy marek w wielu krajach na całym świecie, w tym w USA, Chinach, Japonii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. W tym roku po raz pierwszy publikujemy ranking dla marek monitorowanych w Polsce.
W Polsce czołowe miejsca w rankingu YouGov Best Brands zajmują sieci detaliczne z różnych branż: Rossmann, Lidl, Biedronka, Empik, CCC, IKEA, Castorama, a także H&M i Reserved. Wyjątek stanowi PZU, firma z sektora ubezpieczeniowego.
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, komentuje: – Na liście Best Brands znajdują się te marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z klientami. Widzimy też, że mimo pandemii można te relację utrzymać, a nawet znacząco poprawić wizerunek. Skorzystały z te firmy, które nie zrezygnowały z komunikacji, dbając o to, by w trudnych chwilach być jeszcze bliżej konsumentów.