Wyniki Grupy Otmuchów w III kwartale 2020 r.

Producenci

Wyniki Grupy Otmuchów w III kwartale 2020 r.

Wyniki Grupy Otmuchów za III kwartał 2020 r. potwierdzają, że działania optymalizacyjne firmy przyniosły efekty. Skonsolidowane przychody r/r wzrosły o 3,4%, natomiast Grupa wypracowała lepszy wynik z działalności operacyjnej o 42,2%. Jest to przede wszystkim rezultat zapowiadanych wcześniej przez Prezesa Marka Piątkowskiego zmian, w których firma głównie skupia się na optymalizacji i poprawie efektywności funkcjonowania. EBITDA Grupy Otmuchów w okresie styczeń-wrzesień 2020 była wyższa o 64,7% wobec okresu styczeń-wrzesień 2019 i wyniosła 7,2 mln zł. Natomiast porównując sam III kwartał 2020 r., gdzie EBITDA wyniosła 2,5 mln wobec III kwartału 2019 r. i wyniku 17 tys. zł, zmiana jest znacząca. Prezes także skomentował, że obecne wyniki są zadowalające, a najtrudniejszy okres jest za firmą.

Firma rozpoczęła prace B+R dotyczące innowacji procesowej w ZPC Otmuchów realizowane w ramach programu operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Podpisane zostały już pierwsze umowy na urządzenia do etapu 1 i 2 (wartość 3,4 mln zł). Równolegle planowany jest rozruch automatycznego pakowania wyrobów czekoladowych na linii w Otmuchowie, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze pakowanie produktów już w II kwartale 2021.

Dodatkowo, w ramach działań restrukturyzacyjnych, zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu procesu przeglądu kierunków rozwoju dla aktywów oraz procesów biznesowych przypisanych do segmentu „produkty śniadaniowe i zbożowe” Grupy. Obecnie, oprócz intensywnych działań wspierających sprzedaż, firma skupi się na celach stawianych już na kolejny rok w ramach rozwoju marek Odra i FreeYu. Wiceprezes – Dyrektor Sprzedaży Adam Frajtak wyjaśnia: „Nasze marki wpisują się w aktualne trendy na rynku. Marka FreeYu odpowiada na długotrwały już trend „zdrowego, zrównoważonego życia”. Natomiast nasza główna marka – Odra – wpisuje się we wzmocniony przez pandemię trend „dogadzania sobie” oraz „nostalgii” za tym co znane, sprawdzone, tradycyjne. Konsumenci teraz szczególnie chcą zadbać o zdrowie psychiczne podczas zalecanego przebywania w domach i chętnie kupują produkty czekoladowe, które pomagają im lepiej reagować na stres i wprawiają w lepszy nastrój”.

W ramach kontynuacji działań CSR Grupa Otmuchów wspiera Fundację MG13 Marcina Gortata, drużynę siatkarską PLUS LIGII STAL NYSA oraz Nyskie Stowarzyszenie Siatkówki Kobiet. Ponadto wspomaga instytucje z regionu, które pomocy w obecnych czasach, szczególnie potrzebują.

oprac. P.Ł.