Grupa Otmuchów prezentuje wyniki za I kwartał 2021

Producenci

Grupa Otmuchów prezentuje wyniki za I kwartał 2021

Pierwszy kwartał 2021 r. to kolejny kwartał, kiedy Grupa Otmuchów generuje zysk netto. Wynik 1,8 mln zł zysku netto po wielu latach strat pokazuje, że firma zyskała nową jakość i jest gotowa na rozwój.

We wspomnianym kwartale został wygenerowany wzrost sprzedaży o ponad 20%, pomimo rezygnacji w ciągu ostatniego roku z części asortymentu. Koncentracja na produktach perspektywicznych przyniosła efekty, m.in. dynamika wzrostu EBITDA to ponad 75%. – Jest to już piąty kwartał z rzędu, kiedy EBITDA jest wyższa rok do roku i świadczy to o tym, że poprawa naszych wyników jest już faktem, a nie jednorazowym wydarzeniem – komentuje Prezes Grupy Marek Piątkowski

– W organizacji pojawiła się nowa jakość a wraz z nią zakończyliśmy również z sukcesem proces transformacji działu sprzedaży. Został on sformowany zgodnie z przyjętą strategią na kolejne lata i jest optymalny dla realizacji wyznaczonych celów – dodaje Wiceprezes Adam Frajtak.

W ramach planowanych inwestycji spółka kontynuuje projekt B+R na wydziale czekoladowym, który wkrótce zaowocuje nowymi produktami i nową jakością w kategorii mleczka. Realizowane są również inwestycje w nowe formy pakowania, dzięki którym zostaną wdrożone produkty konfekcjonowane w torebkach 280 g – cukierki czekoladowe pod marką Odra m.in. trufle i galaretki w czekoladzie „Opolanki”.

W Q1 i Q2 prowadzone są intensywne prace nad rebrandingiem dwóch głównych marek Grupy Otmuchów: Odry i FreeYu. Produkty w nowej szacie graficznej pojawią się na rynku już na początku maja. Pierwszymi produktami z nowym designem, a zarazem nowymi w portfolio marki Odra, będą popularne galaretki Opolanki oraz trufle. Pod marką Freeyu pojawią się na półkach nowe batony – musli w trzech smakach. To kolejna odsłona zdrowych przekąsek pod marką FreeYu. Batony nie zawierają syropu glukozowego, oleju palmowego, w składzie występują wyłącznie naturalne aromaty, są wegańskie. W Q1, pod marką FreeYu, na rynku pojawiły się słone przekąski na bazie soczewicy, które podbijają rynki eksportowe i powoli zaczynają skradać serca polskich konsumentów.

Działaniom związanym z rebrandingiem oraz wdrażaniu nowości towarzyszyć będzie silna komunikacja w internecie i działania w social mediach. W maju dostępne będą nowe strony internetowe odraslodycze.pl oraz freeyu.pl, a już teraz uruchomione są strony dedykowane kategorii żelków przeznaczone dla kanału B2B: gummiesotmuchow.com i freeyupharma.com.