Chociaż branża lodowa standardowo kojarzy się z chłodem, w relacjach wedlowskiego działu lodowego z partnerami handlowymi dominuje ciepło, zaangażowanie i długofalowe, silne relacje. Wszystko to za sprawą załogi – osób pełnych pasji, lubiących pracę z ludźmi i skoncentrowanych na kliencie i jego potrzebach. Zapraszamy do poznania tajników współpracy i procesu dystrybucji lodów na przykładzie firmy Wedel.
Oferta lodowa firmy dostępna na rynku od czterech sezonów skutecznie buduje swoją pozycję w branży i z roku na rok coraz mocniej zapisuje się w świadomości, zarówno klientów, jak i partnerów biznesowych. Duże znaczenie ma w tym procesie wieloletnia czekoladowa ekspertyza Wedla i będące jego synonimem – doskonały smak i najwyższa jakość produktów. Jednocześnie, lody to dla Wedla stosunkowo nowy obszar działania. Szybkie i efektywne zdobycie rozpoznawalności w tej kategorii potwierdza firmową gotowość do nieustannego kwestionowania status quo i dalszego rozwoju biznesu.
Wieloletnie doświadczenie organizacji we współpracy z partnerami i znajomość branży słodyczy ma kluczowe znaczenie również w przypadku oferty lodowej. Jest ono widoczne w starannie zaplanowanym portfolio, które precyzyjnie odpowiada na trendy i oczekiwania konsumentów a także na potrzeby partnerów handlowych. W przypadku tych ostatnich, cechą wyróżniającą Wedla na tle konkurencji jest elastyczne podejście, które umożliwia sprawną modyfikację oferty z sezonu na sezon, a także tworzenie dedykowanych serii i rozwiązań dla poszczególnych sieci. Jest to zasługą lokalnego zarządzania i zrozumienia potrzeb rynku a także bogatego doświadczenia firmy w sektorze FMCG.
– W Wedlu koncentrujemy się na kliencie – zarówno tym ostatecznym, który sięga po nasz produkt w sklepie, jak i partnerze handlowym, na którego półce, a precyzyjnie – w którego lodówce, możemy umieścić nasze lody. Podstawą tej współpracy jest każdorazowo wzajemne zrozumienie i dopasowanie oferty do potrzeb. Dlatego w zależności od modelu biznesowego naszego kontrahenta, proponujemy adekwatny dobór produktów, nierzadko tworząc rozwiązania na wyłączność. Niezależnie jednak od wyboru poszczególnych pozycji z portfolio, nasi partnerzy mogą być pewni, że obecność lodów E. Wedel to uatrakcyjnienie ich własnej oferty i gwarancja doskonałego smaku i najwyższej jakości – mówi Adam Ługiewicz, Kierownik Sprzedaży Kategorii Lody w firmie Wedel.
Proces tworzenia propozycji dla partnerów handlowych przebiega wieloetapowo. Na początku badane są wzajemne potrzeby i na ich podstawie wspólnie opracowana jest oferta produktowa. Poza aspektem projektowania atrakcyjnych produktów weryfikowane są również cele biznesowe obu stron. Każdorazowo dopasowanie rozwiązań dla klienta odbywa się w oparciu o najlepszą wiedzę działu lodowego i trendy oraz badania rynkowe. Na ich podstawie wiadomo m.in., że większość sprzedaży lodów impulsowych stanowi sieć tradycyjna, a produkty familijne najlepiej sprawdzają (i sprzedają) się w hipermarketach.
Dział lodowy firmy Wedel z roku na rok poszerza grono swoich kontrahentów. To efekt połączenia wiedzy i doświadczenia członków zespołu, ale także ich osobistego zaangażowania i pracy zespołowej, która prowadzi do sukcesu zarówno Wedla, jak i współpracujących partnerów. Szczegółowe informacje na temat wedlowskiej oferty lodowej dostępne na stronie internetowej.
źródło: inf. prasowa
Przeczytaj także: Weź udział w loterii „Czas na przyjemność” marki E.Wedel i wygraj niepowtarzalne nagrody!