Waldemar Jakubus, Dyrektor Marketingu, Dobrowolscy Sp. z o.o.

Wywiady

Waldemar Jakubus, Dyrektor Marketingu, Dobrowolscy Sp. z o.o.

02 lutego 2016

„Poradnik Handlowca”: Dewizą marki Dobrowolscy jest hasło „Łączymy smakiem pokolenia”. W jaki sposób przemawia ono najdobitniej do konsumentów?

Waldemar Jakubus: Hasło zawiera słowo kluczowe, czyli „smak”. Jest to jeden z głównych zmysłów, poprzez który konsument ocenia i decyduje o zakupie produktu, więc skupiamy się na wypracowaniu produktów o intensywnym i aromatycznym smaku. Dobrą jakość i smak dawnych wędlin przenosimy na następne pokolenia. Stare i regionalne receptury łączymy z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń oraz zachowaniem bezpieczeństwa i higieny pracy oraz obowiązujących przepisów. Smak i nawiązanie do rodziny skutecznie i dobitnie przekonują, że warto spróbować i przekonać się o korzyściach wynikających z zakupu produktów firmy Dobrowolscy. Wierzymy w nasze produkty i jesteśmy pewni, że trafiamy w gusta naszych klientów.

Część producentów decyduje się na sprzedaż własnych wyrobów poprzez sklepy firmowe? Dlaczego do tej pory nie zdecydowaliście się na tego typu rozwiązanie?

W głównej mierze wynika to z naszej strategii sprzedaży. Mamy dużą i zróżnicowaną grupę klientów, a także dużą liczbę przedstawicieli handlowych, dlatego chcemy docierać z naszymi produktami do konsumenta poprzez współpracę z naszymi klientami. Cenimy sobie dobrą współpracę z klientami indywidualnymi oraz z zorganizowanymi sieciami sklepów. Jest to najszersza forma dotarcia do konsumenta, więc czynimy starania, aby produkty marki Dobrowolscy dotarły i spełniały oczekiwania konsumentów w Polsce i zagranicą.

W jakim kierunku będzie rozwijał się rynek wyrobów mięsno-wędliniarskich? Jakich zmian mogą oczekiwać polscy konsumenci w najbliższym czasie?

Od strony produktowej stałym trendem jest zwiększona dbałość o jakość i skład produktów. Widać też powrót do starych, regionalnych receptur. Łączymy oba trendy, czego przykładem jest nasza marka „Tradycyjnie Wędzone”. Marka ta to kilkanaście produktów o regionalnym, podkarpackim smaku i rodowodzie, z różnych kategorii produktowych takich, jak szynki, kiełbasy, polędwice oraz boczki, które są wędzone w wędzarniach opalanych drewnem. Dobrowolscy stawiają także na kategorię pasztetów świeżych, w tym pasztetów smakowych z naturalnymi dodatkami, jak np. grzyby i warzywa. Polecamy również wysokiej jakości niskotłuszczowe mielonki, które na rynku tradycyjnym są bardzo popularne i świetnie pasują na kanapki dla dorosłych i dzieci. Istotnym zmianom podlega też sposób pakowania wędlin, zarówno od strony funkcjonalności, jak i designu. W najbliższym czasie na rynku można spodziewać się rozwiązań jeszcze lepiej odpowiadających na potrzeby konsumentów i zmieniających się trendów żywieniowych.

Dziękujemy za rozmowę.