Tomasz Ziółkowski, Specjalista ds. Marketingu i PR, Promotorzy Trading Sp. z o.o. Sp. k.

Wywiady

Tomasz Ziółkowski, Specjalista ds. Marketingu i PR, Promotorzy Trading Sp. z o.o. Sp. k.

04 stycznia 2016

„Poradnik Handlowca”: Jak Pan ocenia potencjał polskiego rynku wyrobów tytoniowych pod kątem własnoręcznego przygotowywania papierosów przez palaczy? Jakimi kryteriami kierują się obecnie amatorzy tej formy palenia, zakupując tytonie i potrzebne akcesoria?

Tomasz Ziółkowski: Własnoręczne przygotowywanie papierosów jest już dawno popularne na świecie, a od dłuższego czasu jest popularne również w Polsce. Decydują o tym przede wszystkim dwa czynniki. Pierwszym z nich jest związana z własnoręcznym skręcaniem i robieniem papierosów niezależność. Osoba paląca sama wybiera rodzaj używanego tytoniu. Według własnych preferencji może wybrać rodzaj bibuł, filtra, może decydować o grubości papierosa. Ci, którzy szukają czegoś więcej niż standard będą zadowoleni. Drugim czynnikiem decydującym o popularności własnoręcznego przygotowywania papierosów jest oszczędność. Po prostu papierosy własnoręcznie skręcane mogą być kilkukrotnie (!) tańsze od gotowych, dostępnych na rynku. Obecnie wybór akcesoriów do własnoręcznego przygotowywania papierosów takich, jak bibuły i gilzy, tytoni i innych jest bardzo duży. Najczęściej klienci wiedzą, czego chcą i przeważnie mają już swoje ulubione marki, którym mogą zaufać. Pod koniec 2015 r. wprowadziliśmy najcieńszą bibułkę na świecie ‒ OCB ULTIMATE. Bibułki nowej linii są 22% lżejsze, 22% cieńsze oraz 36% bardziej przezroczyste od innych dostępnych na rynku. Możemy teraz powiedzieć, że własnoręczne skręcanie i robienie papierosów zostało podniesione do następnego poziomu ‒ maksymalnego zadowolenia klienta.

Czy moda na e-papierosy to zjawisko trwałe? Czy w tym segmencie można zaobserwować nowe trendy?

Pomimo tego, że moda na e-papierosy cały czas trwa, jednak jest też zjawiskiem, które zdążyło już nabrać cech trwałych. Po zachłyśnięciu się papierosami elektronicznymi klienci poszukują obecnie produktów w tej kategorii o wyższej jakości oraz bardziej dopasowanych do ich potrzeb. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów w 2015 r. uzupełnialiśmy naszą ofertę e-liquidów VIVO Premium o kilka nowych smaków. W tej chwili jest to 30 najchętniej wybieranych aromatów w 5 najpopularniejszych mocach. Dodaliśmy również do naszego portfolio e-liquidy w większych 30 ml opakowaniach. Produkowane w Polsce, wysokiej jakości liquidy do e-papierosów marki VIVO Premium zdążyły zyskać sobie już liczne grono stałych odbiorców. Na rynek cały czas wprowadzamy również nowe modele e-papierosów. Nowością jest e-papieros VIVO Dual Core wyposażony w podwójną grzałkę. Nowa technologia zapewnia lepsze odwzorowanie smaku liquidu, a system Zero Leaks pozwala cieszyć się e-paleniem bez wycieków.

W jaki sposób wasza firma stara się zainteresować placówki handlu detalicznego swoją ofertą?

Wszystko, co poprawia komunikację, widoczność produktu w sklepie ma ogromne znaczenie dla efektywności sprzedaży. Wiemy o tym i dlatego nasi odbiorcy zawsze mogą liczyć na dużą ilość naszych rozmaitych materiałów marketingowych ułatwiających dotarcie do klienta.

Dziękujemy za rozmowę.