Rusza kampania społeczna “Tu się sprawdza dorosłość”

Aktualności

Rusza kampania społeczna “Tu się sprawdza dorosłość”

„Tu się sprawdza dorosłość” to ogólnopolski program społeczny mający na celu zmniejszenie dostępności alkoholu dla osób nieletnich. Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy wraz z partnerami zachęca sprzedawców do każdorazowego sprawdzania dokumentów tożsamości u młodo wyglądających osób.

Głównym celem programu „Tu się sprawdza dorosłość” jest zmniejszenie dostępności alkoholu dla osób, które nie ukończyły 18 roku życia. Do udziału w kampanii zaproszone zostały sklepy z całej Polski,  posiadające w swojej ofercie wyroby alkoholowe. Dołączenie do programu jest równoznaczne ze zobowiązaniem do rzetelnej kontroli dokumentów tożsamości młodzieży i niesprzedawania alkoholu osobom nieletnim. W zamian sklepy otrzymują pakiet materiałów wizualnych kampanii oraz dołączają do grona sklepów partnerskich, uzyskując markę „Odpowiedzialny sklep”. Na stronie internetowej kampanii sprzedawcy znajdą porady jakich argumentów używać w rozmowie z nieletnim oraz przewodnik na temat odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Realizacja programu w sklepach rozpoczęła się 6 lipca.

„Okres wakacji to czas wzmożonego zainteresowania młodych alkoholem. Nastolatkowie wchodząc do sklepu powinni mieć pewność, że sprzedawca poprosi ich o dokument tożsamości i sprawdzi ich wiek – komentuje Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu, partnera kampanii. Każda taka sytuacja to sprawdzian dojrzałości sprzedawcy i właściciela sklepu. Warto pamiętać, że sprzedaż alkoholu nieletnim jest karana utratą zezwolenia na trzy lata.”

Partnerami programu są organizacje branżowe zrzeszające handel: Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz sieci sprzedaży detalicznej: Kaufland, Gama, Rabat Detal, SPAR. Kampanię objęli patronatem Minister Gospodarki oraz Komendant Główny Policji.