Renesans win różowych

Aktualności

Renesans win różowych

Konsumenci coraz częściej doceniają zalety win różowych, które przeżywają swój renesans. Szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa podkreślają, że to kategoria z wielkim potencjałem.

Wina różowe cenione są za swoją owocowość. Typowe aromaty to truskawka, malina, melon czy płatki róży. Im ciemniejszy kolor różowego wina, tym wyraźniej wyczuwalne będą w nim aromaty charakterystyczne dla win czerwonych.

Wina różowe cieszą się coraz większym uznaniem zarówno konsumentów, jak i specjalistów. – Wokół wina różowego przez lata narosło wiele mitów, uważano je na przykład za trudny do klasyfikacji mix wina białego i czerwonego, co deprecjonowało jakość tego wina – zauważa Jakub Nowak, Prezes firmy JNT Group.

Wina różowe, ze względu na orzeźwiający charakter, dobrze sprzedają się w sezonie wiosenno-letnim – przyznają szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Według naszych obserwacji, wina różowe odnotowały w minionym roku wzrost wolumenu sprzedaży – mówi z kolei Anna Kalinowska, Dyrektor ds. Produkcji i Inwestycji w firmie Henkell Freixenet Polska. – Taki wynik wpisuje się w ogólny trend zainteresowania konsumentów winami lżejszymi, do jakich zaliczyć można wina białe i różowe. Cieszą się one szczególną popularnością w okresie letnim – dodaje Anna Kalinowska.

Wolumenowo wina różowe stanowią poniżej 5% win spokojnych kupowanych w Polsce, ale kategoria ta rozwija się w ostatnim czasie znacząco. Wzrost jest wyraźnie widoczny na półkach sklepowych.

– Segment win różowych wydaje się bardzo perspektywiczny w naszym kraju, jako że globalnie wina różowe stanowią ponad 11 % konsumowanych win spokojnych – ocenia Magdalena Zielińska, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. – Warto też zauważyć, że na świecie spożycie wina różowego wzrosło aż o 40% w latach 2002-2018. Polska, jako kraj o rozwijającej się kulturze wina, spokojnie kroczy za światowymi trendami. Potencjał tego segmentu w naszym kraju wydaje się zatem wręcz pewnikiem – mówi Prezes ZP PRW.

Foto: Pixabay

oprac. P.Ł.