Już dziś, na Międzynarodowych Targach Poznańskich rozpocznie się kolejna edycja targów Polagra. Razem z odbywającymi się w tym samym czasie targami Taropak, zajmie dwa największe pawilony na terenie MTP. Udział w obu wydarzeniach weźmie blisko 200 wystawców z 13 europejskich krajów.
Targi Polagra od lat są miejscem prezentacji wysokiej jakości żywności, a także rozwiązań technologicznych dla sektora spożywczego. W części Foodtech będzie można zobaczyć maszyny i urządzenia – najnowsze propozycje liderów rynku, które mają usprawnić procesy produkcyjne i uczynić je bardziej wydajnymi czy bezpiecznymi. Salon Food to z kolei propozycja dla kupców z sieci handlowych, przedstawicieli hurtowni spożywczych, a także sektora HoReCa. Zaprezentowane w nim zostaną produkty przygotowane z myślą o potrzebach konsumentów, zgodne z trendami, pozwalające praktykować zdrowe nawyki żywieniowe i stanowiące podstawę zdrowego stylu życia.
Niewątpliwym sukcesem tegorocznej edycji targów jest duża liczba zgłoszeń do konkursu o Złoty Medal Grupy MTP. W efekcie Kapituła Konkursu wytypowała 22 produkty, którym przyznano wyróżnienie. Aż 17 w kategorii Food. Pięć z nich wybrano w kategorii Foodtech i Wyróżnione produkty będzie można obejrzeć w ramach ekspozycji.
Polagra to także liczne wydarzenia branżowe, które nawiązują do sytuacji w branży, trendów konsumenckich. W tym roku podczas targów odbędzie się m.in. wspierany przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii kongres Polagra Export Meeting. Wydarzenie zaplanowano na 5 października w pawilonie 5. W programie znalazły się prelekcje i panele dyskusyjne z udziałem przedstawicieli i ekspertów najważniejszych firm i instytucji branżowych. Omówione zostaną m.in. wyniki eksportowe z ostatnich lat, które staną się wstępem do rozmowy na temat perspektyw rozwoju eksportu, zagrożeń i szans. Przedstawione zostaną narzędzia wspierające rozwój eksportu. Dyskusji zostanie poddany temat promocji polskiej żywności poza granicami kraju.
Targi Polagra od lat integrują branżę spożywczo-gastronomiczną. Są miejscem eksploracji nowych kontaktów biznesowych. Wymiany wiedzy, rozmów o przyszłości sektora. Zapowiada się, że tegoroczna edycja zrealizuje te zadania. Dzięki wspierającej wystawę stacjonarną platformie internetowej, zasięg biznesowy wydarzenia będzie znaczący, również na arenie międzynarodowej.
źródło: materiały organizatora