Piotr Janiec, Dyrektor Rynku Lisner Sp. z o.o.

Wywiady

Piotr Janiec, Dyrektor Rynku Lisner Sp. z o.o.

02 października 2014

Poradnik Handlowca: Jak wygląda współpraca firmy Lisner z niezależnymi handlowcami? Jak ważny jest to dla Państwa segment rynku?

Sklepy detaliczne zaopatrujemy dzięki współpracy z liczną grupą hurtowni, które mimo znacznych zmian w strukturze handlu pozostają dla nas wciąż istotnym kanałem dystrybucji.

Z okazji piłkarskich mistrzostw świata w Brazylii wypuściliście Państwo na rynek specjalną linię Smaki Sezonu. Czy cieszyła się ona powodzeniem wśród klientów i zamierzacie w przyszłości dalej rozwijać Smaki Sezonu?

Linia produktów Samba, przygotowana z myślą o tegorocznym mundialu, spełniła nasze oczekiwania sprzedażowe. Trzy pikantne produkty z nutką egzotyki miały przyciągnąć uwagę konsumentów i handlowców. Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży i już wprowadziliśmy jej następczynię – grupę produktów Smak Sezonu z grzybami. Konsumenci będą mogli cieszyć się tymi produktami aż do wiosny.

Do kogo przede wszystkim kierujecie Państwo swoje gotowe sałatki rybne? Czy są to jedynie osoby pracujące, które nie mają czasu na przygotowanie posiłku, czy może grupa docelowa jest większa?

Kategoria sałatek majonezowych jest bardzo obiecującym segmentem rynku, który stabilnie rośnie. Co trzecia sprzedana sałatka to produkt zawierający rybę. Najważniejszym motywatorem używania kategorii jest szybkość i wygoda użycia. Konsumenci kupują produkty najczęściej w porze lunchu. Sałatki traktowane są ponadto jako zdrowsza i bardziej wartościowa alternatywa do słodkich przekąsek.

Po jakie produkty z kategorii past kanapkowych konsumenci sięgają najchętniej? Jak przyjmują oni wprowadzane przez Państwa nowości?

Najważniejszymi produktami w segmencie past kanapkowych, które powinny znaleźć swoje miejsce w lodówce każdego sklepu spożywczego są pasty jajeczna, z tuńczyka oraz z łososia. Małe, 80-gramowe opakowania nie tworzą bariery zakupu i gwarantują wysoką rotację. Lisner stale poszerza ofertę poszukując oryginalnych smaków. Ostatnią nowością są dwa produkty inspirowane kuchniami świata – Pastella meksykańska i hiszpańska.

Czy w najbliższym czasie będą podejmować Państwo działania marketingowe mające na celu wzmocnienie sprzedaży? Jak będą one wyglądały?

Od 20 października rusza wielka kampania reklamowa z udziałem nowego ambasadora marki Lisner – znanego szefa kuchni i restauratora – Michela Morana. Nasz bohater to postać nietuzinkowa, szeroko rozpoznawalna i bardzo pozytywnie odbierana przez Polaków. Podobnie jak markę Lisner cechują go profesjonalizm, wysoka jakość pracy i zamiłowanie do wyjątkowego smaku. Kampania Lisner z udziałem gwiazdy telewizji i autorytetu kulinarnego obejmie telewizję, outdoor, Internet i miejsca sprzedaży. W reklamie Lisner Michel Moran – wielki fan ryb i dobrego jedzenia – postanawia zachęcić ludzi do zmiany ich zachowań kolacyjnych i częstszego sięgania po dobre i świeże ryby Lisnera. Ponieważ każda zmiana wywołuje opór, nasz bohater ucieka się do podstępów. Oprócz kampanii reklamowej w mediach sprzedaż wyrobów Lisner będą w najbliższych miesiącach wspierały liczne promocje produktowe.

Jakie są cele Państwa firmy na zbliżający się rok 2015?

W roku 2015 chcemy dalej umacniać się na pozycji lidera wszystkich trzech kategorii. W naszych działaniach marketingowych będziemy koncentrować się na tym, by zwiększać częstotliwość używania kategorii rybnej oraz poszerzać grupę użytkowników kategorii past i sałatek.

Dziekuje za rozmowę.