Nowe cele Henkla dotyczące opakowań na rok 2025

Producenci

Nowe cele Henkla dotyczące opakowań na rok 2025

30 kwietnia 2020

Henkel intensyfikuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i gospodarki obiegu zamkniętego, wyznaczając sobie kolejne ambitne cele na 2025 r. dotyczące opakowań. Do tego czasu nie tylko 100% opakowań Henkla będzie nadawać się do recyklingu lub ponownego użycia, ale firma zredukuje także o połowę w swoich opakowaniach produktów konsumenckich wykorzystanie pierwotnych tworzyw sztucznych, wytwarzanych na bazie surowców kopalnych. Ponadto, Henkel będzie podejmował działania społeczne na rzecz ograniczania ilości plastikowych odpadów trafiających do środowiska.

Nowe cele Henkla dotyczące opakowań na rok 2025: 100/50/Zero

– 100% opakowań Henkla będzie nadawało się do recyklingu lub ponownego użycia. Obecnie te kryteria spełnia 85% opakowań Henkla. Aby osiągnąć zakładany cel 100%, firma musi się zmierzyć z wieloma wyzwaniami, charakterystycznymi dla poszczególnych rodzajów opakowań. Na przykład wyzwaniem jest recykling elastycznych opakowań wielowarstwowych lub czarnych opakowań, niewidocznych dla urządzeń segregujących w sortowniach.

– o 50%zmniejszy się użycie pierwotnych tworzyw sztucznych, wytwarzanych na bazie surowców kopalnych w opakowaniach henklowskich kosmetyków i produktów chemii gospodarczej. Będzie to możliwe dzięki dalszemu ograniczaniu ilości zużywanego plastiku, zwiększeniu (w skali globalnej do 30%) udziału materiałów pochodzących z recyklingu w opakowaniach produktów konsumenckich oraz większemu wykorzystaniu bio-plastiku.

– Zero odpadów: Henkel chce aktywnie działać na rzecz ograniczania ilości odpadów trafiających do środowiska poprzez wspieranie inicjatyw zbiórki i recyklingu odpadów oraz poprzez inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne, dzięki którym w pełni możliwa stanie się gospodarka obiegu zamkniętego. Przykładem może być długoterminowa współpraca Henkla z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank, które zbiera i poddaje recyclingowi wyrzucone do środowiska plastikowe opakowania. Bardzo ważne są także działania edukacyjne skierowane do konsumentów. Z informacją na temat prawidłowej utylizacji odpadów, na przykład poprzez infografiki na opakowaniach, Henkel chce dotrzeć do 2 mld swoich konsumentów na całym świecie.