Niektóre sieci handlowe wprowadzają opłatę za “zrywki”

Aktualności

Niektóre sieci handlowe wprowadzają opłatę za “zrywki”

Jednorazowe, darmowe torebki foliowe, przeznaczone do pakowania pieczywa oraz warzyw i owoców, są wykorzystywane przez wielu klientów w niewłaściwy sposób. W związku z tym niektóre sieci handlowe wprowadziły opłatę za tzw. “zrywki”.

Zgodnie z opłatą recyklingową reklamówki powyżej grubości 15 mikronów są płatne. Po wprowadzeniu opłaty klienci zaczęli wykorzystywać “zrywki” niezgodnie z ich przeznaczeniem.

W odpowiedzi na kupujących, którzy pakują w darmowe reklamówki np. masło, niektóre sieci handlowe wprowadziły dodatkową płatność, która naliczana jest przy kasie.

Informacja o opłatach umieszczana jest przy stoiskach, na których jednorazowe, cienkie torebki foliowe są umieszczane.

źródło: Rzeczpospolita
Oprac.: Klaudia Walkowiak