Niedzielny zakaz handlu ma niemal tyle samo zwolenników, co przeciwników. Przez wprowadzenie ograniczenia handlu Polacy nie kupują mniej, a wolny czas w ostatnim dniu tygodnia spędzają przed telewizorem lub na świeżym powietrzu – takie wnioski płyną z badania zrealizowanego przez Havas Media Group.
41,5% badanych opowiedziało się za zniesieniem niedzielnego zakazu handlu. Niemal tyle samo osób (40,5%) było przeciwnego zdania. Mimo to przeważają osoby pozytywnie oceniające nowe prawo. 41,3% opowiedziało się pozytywnie, a 37,7% negatywnie. Ponad połowa respondentów (52,4%) uważa, że każdy powinien mieć wolne niedziele. Podobny procent osób (55,2%) twierdzi, że nie kupuje mniej pomimo wprowadzenia zakazu.
Wobec wprowadzenia ograniczenia w handlu konsumenci mają więcej wolnego czasu. Spędzają go głównie na oglądaniu telewizji, spędzaniu czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz na świeżym powietrzu.
Foto: Pixabay