Marcin Rusiecki, Prezes Zarządu, POSTI S.A.

Wywiady

Marcin Rusiecki, Prezes Zarządu, POSTI S.A.

04 kwietnia 2016

„Poradnik Handlowca”: Czy na przykładzie oferty Posti sprawdza się teza, że nadal czarne herbaty ekspresowe to wiodący nurt w sprzedaży całej kategorii? Czy jednak widoczne są zmiany w trendach konsumenckich?

Marcin Rusiecki: Herbata czarna nadal dominuje w koszyku zakupowym polskiego konsumenta, jej udział w sprzedaży sięga wciąż ponad 50%. Zauważamy jednak pozytywną zmianę nawyków konsumenckich – herbaty czarne są coraz częściej uzupełniane przez zioła, herbaty owocowe czy zielone. Zioła, w których Posti zajmuje pozycję wicelidera, stanowią już ponad 15% kategorii. Zauważamy również dynamiczny rozwój herbat owocowych, dlatego rozszerzamy naszą ofertę w tym segmencie.

W procesie wytwarzania herbaty Posti niepowtarzalną rolę odgrywa kiper, który dobiera różne rodzaje herbat, tworząc unikalną mieszankę. Jego doświadczenie w zasadzie decyduje o powodzeniu danej herbaty na rynku. Czy tak duża odpowiedzialność spoczywa w Państwa firmie na jednej osobie?

Kipera Posti wspiera oczywiście cały zespół fachowców z różnych działów (Badań i Rozwoju, Zakupów czy Kontroli jakości). W dużym uproszczeniu można bowiem powiedzieć, że jego praca polega na kontrolowaniu jakości herbaty podczas drogi od plantacji aż do filiżanki. Selekcja surowców z całego świata, tzw. blendowanie, czyli tworzenie mieszanek herbat, testowanie naparów – to tylko niektóre z jego licznych zadań. Dzięki długoletniej tradycji szkoły kiperów Posti mamy w tym bogate doświadczenie.

Marka Posti przeszła w ubiegłym roku rebranding. Zmiany objęły logotyp marki i wszystkie opakowania produktów. Czy te działania przyniosły Państwu pozytywny efekt? Jak zareagowali na nie klienci?

Pierwsze sygnały płynące z rynku są bardzo budujące. Podczas degustacji prowadzonych przez kipera Posti otrzymujemy liczne dowody, że konsumentom podoba się nowa odsłona naszej marki. Z zainteresowaniem reagują np. na ciekawostki o herbacie obecne na każdym opakowaniu. Ale co dla nas najważniejsze – doceniają również udoskonalone przez kipera kompozycje naszych herbat zgodnie z hasłem marki „Posti ‒ herbaty skomponowane przez Kipera”.

Dziękujemy za rozmowę.