Kolejna inwestycja Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze

Aktualności

Kolejna inwestycja Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze

06 lipca 2015

Wyborowa Pernod Ricard uruchomiła dzisiaj w Zielonej Górze nową platformę logistyczną, umożliwiającą integrację procesów logistycznych i produkcyjnych w jednym miejscu. Nowa inwestycja przyczyni się do poprawy efektywności kosztowej w dystrybucji, pozwoli też na większą elastyczność i rozszerzenie rynku obsługiwanego przez zakłady w Zielonej Górze, zatrudniające obecnie 115 osób.

Zielona Góra jest dla Wyborowa Pernod Ricard kluczowym miejscem na mapie Polski, To właśnie tu rozlewane są Polskie Wódki takie jak Luksusowa, Wyborowa, Ostoya czy Pan Tadeusz. Trafiają one stąd na lokalny rynek jak również na eksport. Rozbudowa zakładu umożliwia umocnienie pozycji firmy na rynku alkoholi mocnych. Wielkość nakładów inwestycyjnych związanych z modernizacją Zakładów Produkcyjnych tylko na przestrzeni ostatnich 3 lat wyniosła około 40 mln złotych.

Wyborowa Pernod Ricard posiada jedne z najnowocześniejszych zakładów tego typu w Europie, a w ramach dalszego rozwoju i rozbudowy infrastruktury produkcyjnej w kolejnych latach, planuje dalsze inwestycje.

„Polskie Wódki z naszego portfolio, które tu powstają to doskonałej jakości produkty cenione zarówno w Polsce jak i za granicą. Inwestycje Grupy Pernod Ricard w Zakłady w Poznaniu i Zielonej Górze są niezbitym dowodem na to jak cenne są one w ramach całego portfolio produktowego Grupy. Własne centrum logistyczne pozwoli szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku, a także poprawi efektywność kosztową tego procesu. Już teraz miesięczna produkcja alkoholu w Zielonej Górze wynosi ponad 3 mln litrów, trafiających do blisko 500 odbiorców. Dzięki powstaniu platformy mogliśmy również zwiększyć zatrudnienie” – powiedział Guillaume Girard-Reydet, Dyrektor Zarządzający Wyborowa SA oraz regionu Pernod Ricard Central Europe.

Od momentu przyłączenia zakładów produkcyjnych w Zielonej Górze do  Grupy Pernod Ricard nakłady na inwestycje wzrosły czterokrotnie.

„Naszym celem jest tworzenie produktów najwyższej jakości, które znajdą uznanie w oczach konsumentów. Fakt, że dysponujemy nowoczesnymi maszynami oraz rozwiązaniami technologicznymi sprawia, że możemy pozwolić sobie na innowacyjne rozwiązania produktowe. W kolejnych latach dalej będziemy budować siłę naszych marek” –  dodaje Artur Otta, Dyrektor Zakładów Produkcyjnych, Wyborowa Pernod Ricard.