Ruszyła nowa edycja kampanii Szukamy Rodziców SOS. Kaufland, jako partner strategiczny Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce, umożliwia zakup wyjątkowych toreb z grafiką i hasłem akcji – „Może to na ciebie czekam”. Dzięki temu, robiąc codzienne zakupy każdy może pomóc znaleźć nowych Rodziców SOS.
Obecnie Stowarzyszenie ma ponad 1400 podopiecznych, z czego prawie 400 to dzieci, które nie mogły wychowywać się w swoich rodzinnych domach. Najczęściej po przejściach i niejednokrotnie mocno skrzywdzone. Stowarzyszenie zapewnia im poczucie bezpieczeństwa i ciepły, rodzinny dom. Jednak nadal tysiące dzieci czekają na kogoś, kto odmieni ich los. W Wioskach SOS jest aż 10 wolnych domów, co oznacza, że nawet 60 dzieci mogłoby już wychowywać się we właściwych warunkach. Niestety, aby było to możliwe potrzebni są Rodzice SOS, których ciągle brakuje. Rodzicielstwo zastępcze przeżywa obecnie kryzys – maleje liczba zgłoszeń i coraz trudniej znaleźć odpowiednich kandydatów.
Tegoroczna odsłona kampanii prowadzona jest pod hasłem „Może to na ciebie czekam” i ilustruje ją grafika wykonana przez Andrzeja Tylkowskiego, znanego wrocławskiego rysownika, który od lat wspiera projekty SOS Wiosek Dziecięcych. W tym roku każdy może wesprzeć akcję poprzez zakup wyjątkowych toreb z grafiką i hasłem kampanii. Część dochodu ze sprzedaży przeznaczona będzie na wsparcie rodzin w SOS Wioskach Dziecięcych. Sprzedaż toreb w Kauflandzie stworzy dodatkowy kanał informacyjny, a co za tym idzie – akcja uzyska jeszcze większy rozgłos. W pomoc zaangażowały się już Natalia Kukulska i Anna Dereszowska.