Katarzyna Malczewska-Błaszczuk: Polacy pokochali piwa bezalkoholowe

Wywiady

Katarzyna Malczewska-Błaszczuk: Polacy pokochali piwa bezalkoholowe

17 czerwca 2021

O zmieniających się trendach w kategorii piw i rosnącej popularności marek bezalkoholowych, a także akcjach i promocjach przygotowanych specjalnie na Euro 2020 rozmawiamy z Katarzyną Malczewską-Błaszczuk, Członkiem Zarządu Grupy Żywiec. Rozmowa została opublikowana w czerwcowym wydaniu „Poradnika Handlowca”.

Nikodem Pankowiak: Już w marcu pojawił się Państwa pierwszy spot reklamowy Warki związany z Mistrzostwami Europy, w którym wystąpili Artur Boruc i Jerzy Dudek. Czy w trakcie samych Mistrzostw planujecie jeszcze jakieś niespodzianki dla kibiców?

Katarzyna Malczewska-Błaszczuk: Marka Heineken jest globalnie sponsorem Euro 2021, więc tej okazji na rynku pojawią się dedykowane, limitowane opakowania z flagami państw grających w rozgrywkach oraz towarzysząca im komunikacja reklamowa. Ponadto w jednej z największych loterii w historii marki będzie można wygrać bilety na mecze, konsole Play Station 5 czy vouchery do Pyszne.pl. Warka z kolei zachęca do kibicowania naszym i wspólnego przeżywania sportowych wydarzeń zarówno podczas Mistrzostw jak i Igrzysk Olimpijskich. Obok kampanii z udziałem Boruca i Dudka, na rynku pojawią się limitowane opakowania z wizerunkiem piłkarzy, a pod kapslem lub wieczkiem będzie można znaleźć nagrody, których przygotowaliśmy aż 5 milionów.

W jaki sposób w okresie Euro będą Państwo wspierać sprzedaż Waszych produktów w sklepach?

W wielu sklepach pojawiają się już dedykowane, sportowe ekspozycje marek Warka i Heineken. Obok intensywnego wsparcia kampaniami telewizyjnymi sprzedaż będą wspierać także loterie konsumenckie.

Jakie nowości z Waszej oferty polecają Państwo w tym sezonie wakacyjnym?

Nieustannie hitem sprzedażowym w naszym portfolio jest marka Desperados, która w tym roku wzbogaciła się aż o 3 nowości idealne szczególnie na lato bo budzą skojarzenia z popularnymi letnimi drinkami: Desperados Strawberry Margarita i Desperados Orange Spirit. Po raz pierwszy fani Desperadosa będą mogli także wybrać wariant bezalkoholowy tej popularnej marki – Desperados Virgin 0.0.%. Cały czas rozwijamy także naszą Strefę Zero, w której obok nowego Desperadosa Virgin 0.0.% pojawią się dwa nowe smaki Warki Radler 0.0.% ananas z cytrusami i kiwi z pigwą. Nasze portfolio alkoholowych radlerów wzbogaciło się natomiast o nowy smak Warki Radler 3.5% granat z pomarańczą.

Szczególnie w tym sezonie polecamy jednak naszą nowość od marki Żywiec – orzeźwiający jasny lager o niższej zawartości alkoholu (4.5%) i mniejszej goryczce, czyli Żywiec Jasne Lekkie.

Które spośród Państwa piw są najpopularniejsze właśnie latem? Czy pandemia zmieniła w jakiś sposób te trendy?

Latem szukamy przede wszystkim orzeźwienia więc wraz ze wzrostem temperatury chętniej sięgamy po piwa bezalkoholowe czy radlery, a więc miksy piwa z lemoniadą. Pandemia nie spowolniła zainteresowania konsumentów tymi kategoriami. Wręcz odwrotnie – piwa bezalkoholowe wciąż rosną bardzo dynamicznie. Nadal najpopularniejszym wyborem wśród konsumentów i liderem sprzedaży w branży piwnej jest jasne pełne, ale tu szczególnie latem tez chętniej sięgamy po lżejsze i mniej goryczkowe propozycje jak nasz nowy, wspomniany już Żywiec Jasne Lekkie.

Coraz większą popularnością cieszą się piwa bezalkoholowe. Czy zamierzają Państwo dalej poszerzać portfolio tych produktów?

Grupa Żywiec jest pionierem rozwoju piw bezalkoholowych w Polsce. Stworzyliśmy Strefę Zero, kiedy nikt nie wierzył w rozwój tego segmentu i jesteśmy niezwykle dumni, ze Polacy pokochali piwa bezalkoholowe. Nieustannie rozwijamy naszą ofertę o nowe marki i smaki oraz inwestujemy w dystrybucję i widoczność w punkcie sprzedaży. Naszą ambicją jest zapewnić konsumentom wybór wariantu bezalkoholowego zawsze i wszędzie tam gdzie obecne są nasze produkty i pozostanie liderem w tym obszarze.