K. Skrzypczak, Haribo: Jednym z widocznych trendów jest rosnąca popularność wariantów kwaśnych

Wywiady

K. Skrzypczak, Haribo: Jednym z widocznych trendów jest rosnąca popularność wariantów kwaśnych

08 maja 2023

Rozmowa z Katarzyną Skrzypczak, Brand Manager, Haribo. W wywiadzie poruszyliśmy m.in. temat rynku słodyczy impulsowych oraz trendów w kategorii żelek i pianek.

W jakim kierunku Państwa zdaniem będzie zmierzał rynek słodyczy impulsowych w 2023 roku?

W kategorii słodyczy impulsowych na szczególną uwagę zasługują żelki i pianki, które stanowią największą kategorię wśród cukierków paczkowanych. Rozwija się ona bardzo szybko, o czym świadczy fakt, że jej dynamika wartościowa w 2022 r. wynosiła ponad 30%. Także penetracja kategorii wskazuje, że żelki i pianki są częstym wyborem konsumentów – kupuje je blisko 65% gospodarstw domowych*, a wskaźnik ten z roku na rok jest wyższy. Wszystko wskazuje więc na to, że także w 2023 r. żelki i pianki będą jednymi z ulubionych słodyczy Polaków. * Źródło: GFK, 2022.

Jakie są obecnie najważniejsze trendy w kategorii żelek i pianek?

Jednym z widocznych trendów jest rosnąca popularność wariantów kwaśnych. Są one coraz częściej wybierane przez konsumentów z różnych grup wiekowych, którzy poszukują ciekawych doznań smakowych. Szczególnie chętnie sięgają po nie osoby w wieku 14-29 lat. W odpowiedzi na te preferencje HARIBO regularnie rozszerza swoją ofertę wariantów kwaśnych. Naszym najnowszym produktem są kultowe Złote Misie w wersji kwaśnej. Widzimy także duże zainteresowanie konsumentów żelkami wegetariańskimi i wegańskimi, dlatego systematycznie w naszym asortymencie pojawiają się nowości o wegańskim składzie potwierdzonym certyfikatem V-label.

Jakie działania marketingowe i promocyjne są przewidziane na ten rok?

W tym roku zaskoczymy konsumentów nową odsłoną reklamy HARIBO. W spocie wykorzystujemy charakterystyczny dla HARIBO motyw Kids Voices, czyli dorosłych mówiących dziecięcymi głosami, ale sięgniemy po zupełnie nowy koncept. W reklamie występuje bowiem motyw szachów, które są jak misie HARIBO – dają radość i łączą pokolenia. Intensywna kampania TV będzie jednym z wiodących działań HARIBO w 2023 r., ale oczywiście zaplanowaliśmy także szerokie wsparcie marketingowe naszych produktów w social mediach, punktach sprzedaży, prasie handlowej czy na nośnikach OOH. Przygotowaliśmy także dla naszych odbiorców aktywacje konsumenckie z atrakcyjnymi nagrodami.