Jagoda Ćwik, Specjalista ds. marketingu, Gold Drop Sp. z o.o.

Wywiady

Jagoda Ćwik, Specjalista ds. marketingu, Gold Drop Sp. z o.o.

04 stycznia 2016

„Poradnik Handlowca”: Produkty uniwersalne czy specjalistyczne? Które z nich na przykładzie waszego portfolio częściej wybierają konsumenci?

Jagoda Ćwik: Środki uniwersalne wciąż cieszą się większą popularnością ze względu na swoją wszechstronność i łatwość zastosowania, są zdecydowanie częściej wybierane do codziennego użytku. Po środki specjalistyczne, jak sama nazwa wskazuje, przeznaczone do specyficznych powierzchni, klienci sięgają przy gruntownych porządkach. W segmencie środków uniwersalnych właśnie wprowadziliśmy nowości pod marką FLOOR. Przede wszystkim postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów tworząc płyny uniwersalne o pojemności 1 l w trzech nowych zapachach, z mydłem lub sodą. Płyn uniwersalny FLOOR 1,5 l z silikonem o zapachu kwiatów wiśni poszerzył nasze portfolio, w którym do tej pory posiadaliśmy trzy produkty. Ostatnią z nowości jest FLOOR z dodatkiem silikonu do mycia i pielęgnacji glazury, terakoty, gresu i PCV. Specjalistyczne środki czystości cieszą się popularnością ze względu na ich dedykowane zastosowanie, takie jak usuwanie specyficznych zabrudzeń czy pielęgnacja konkretnych powierzchni, a także właściwości antyalergiczne, pielęgnujące, ekologicznie czy antybakteryjne. Typowe opakowanie ma objętość 500 ml lub 750 ml, normą stało się również oferowanie zapasów bez rozpylacza w niższej, atrakcyjnej cenie. Gold Drop proponuje kilka serii środków specjalistycznych w swojej ofercie, m.in. linię Dix Professional (preparat do kabin prysznicowych, preparat do grilla i kuchenek, preparat do fug, mleczka w sprayu do czyszczenia kuchni i łazienki oraz preparat do usuwania kamienia i rdzy), krochmal i preparat ułatwiający prasowanie marki Ługa, płyn czyszcząco-dezynfekujący pod marką SUNIK STRONG, preparat do mebli Gold Wax.

W których grupach asortymentowych chemii gospodarczej można się spodziewać największych zmian w sensie innowacji? Jak w te trendy wpisuje się Gold Drop?

Wszelkie innowacje wprowadzane przez producentów chemii gospodarczej mają na celu uproszczenie lub przyśpieszenie czynności związanych ze sprzątaniem, czego przykładem są chociażby tabletki do zmywarek czy kapsułki do prania. Coraz ważniejszym elementem staje się również troska o środowisko naturalne. Sądzimy, że taki trend, czyli poszukiwanie skoncentrowanych, a zarazem najbardziej proekologicznych rozwiązań, będzie się utrzymywał również w 2016 r.

Gold Drop bardzo mocno stawia na segment produktów ekologicznych, czego przykładem jest seria produktów ECO LINE. Jakich efektów firma spodziewa się po podpisaniu w sierpniu 2015 r. umowy dotyczącej wdrożenia nowych ekologicznych środków czystości na rynki międzynarodowe?

Firma Gold Drop od wielu lat świadomie podejmuje działania zmierzające do minimalizacji negatywnych wpływów i zanieczyszczeń na środowisko naturalne. Na każdym etapie działania, poprzez produkcję, gospodarkę odpadami, na produkcie ostatecznym kończąc, dbamy o to, by wszystko odbywało się zgodnie z przepisami o ochronie środowiska. Produkty wchodzące w skład naszej linii Eco Line mają za zadanie łączyć optymalne rozwiązania jakościowe z dbałością o środowisko naturalne. Nie spodziewamy się spektakularnych zmian po podpisaniu umowy dotyczącej rynków międzynarodowych, bowiem wszystko zależy od świadomości klienta, czy będzie chciał troszczyć się o środowisko razem z nami. Niezmiernie się cieszymy, że z każdym rokiem świadomość potrzeby ochrony środowiska naturalnego rośnie, co przekłada się na zainteresowanie naszymi produktami z serii Eco Line. My w swojej działalności nie zatrzymujemy się na tym etapie, cały czas pracujemy nad nowymi recepturami i produktami, by jeszcze lepiej spełniać oczekiwania konsumentów przy jednoczesnej dbałości o kwestie ekologiczne.

Dziękujemy za rozmowę.