Innowacje FMCG walutą na każdy czas

Aktualności

Innowacje FMCG walutą na każdy czas

Wódka Soplica na bazie cytryny, piwo Somersby mango i limonka, kawa Jacobs Barista Edition to najbardziej innowacyjne produkty FMCG w Polsce wg raportu Nielsena „Breakthrough Innovation Poland 2019”. Niezależnie od sytuacji na rynku konsumenci i detaliści oczekują od producentów wprowadzania nowych produktów, które wzmacniają markę również w trudnych czasach.

– Dla zysku, wizerunku i ogólnego wzmocnienia marki niezależnie od sytuacji – to odpowiedź na pytanie, po co wprowadzać innowacje na rynek. W czasach kryzysu w poszukiwaniu oszczędności kusząca wydaje się perspektywa rezygnacji z inwestowania w innowacje lub odraczanie ich wprowadzania, aby skupić się na bieżącej działalności. Nic bardziej mylnego. Firmy, które zainwestowały w badania i rozwój w trudnych czasach, wychodziły z kryzysów wzmocnione. Konsumenci wciąż mają apetyt na kolejne nowości, oczekują ich także dystrybutorzy i detaliści. Innowacje są zatem walutą, która utrzymuje swą wartość bez względu na koniunkturę – mówi Marek Rudek, Innovation Business Partner w Nielsen BASES.

Polacy są otwarci i bardzo lubią testować nowości. Z badania Nielsen BASES wynika, że widząc nowy produkt aż 75% deklaruje, że rozważa jego zakup, jeśli produkt im opowiada, a 20% zawsze kupuje, ponieważ lubi próbować nowości. Ich udział w ogólnej wartości sprzedaży kategorii FMCG pozostaje na stabilnym poziomie, albo wręcz wzrasta – 4,1%, 3,9% oraz 4,8% w analogicznych latach.  Wyjątkową specyfiką polskiego rynku jest jednak to, że spośród innowacji, którym udaje się przetrwać na rynku więcej niż rok, ponad połowa utrzymuje bądź zwiększa wartość sprzedaży w długim okresie.