Grupa Eurocash publikuje wyniki za III kwartał 2016 r.

Aktualności

Grupa Eurocash publikuje wyniki za III kwartał 2016 r.

10 listopada 2016

W III kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły 5,76 mld zł, czyli o 5% więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. Narastająco za trzy kwartały br. skonsolidowana sprzedaż sięgnęła 15,9 mld zł, co oznacza wzrost o 4% r/r. Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w III kwartale tego roku wyniósł 574 mln zł, a narastająco za dziewięć miesięcy tego roku 1,59 mld zł, co w obu porównywanych okresach stanowi wzrost o ponad 8% r/r. EBITDA, czyli wynik operacyjny powiększony o amortyzację, w III kwartale 2016 r. wyniosła 123 mln zł wobec 135 mln zł w tym samym okresie 2015 r. EBITDA za pierwsze trzy kwartały tego roku osięgnęła 281 mln zł w porównaniu z 291 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Nieco niższy wynik EBITDA niż przed rokiem związany jest z inwestycjami w rozwój innowacyjnych formatów detalicznych ukierunkowanych na wzmocnienie pozycji rynkowej niezależnych detalistów w Polsce. Grupa Eurocash utrzymuje zadłużenie na niskim poziomie – na koniec września br. dług netto stanowił 0,5-krotność wyniku EBITDA.

– W III kwartale 2016 r. sprzedaż Grupy Eurocash do klientów w Polsce wzrosła o blisko 8%, podczas gdy wzrost całego rynku FMCG w tym okresie szacowany jest na 1,8%. To oznacza, że ponownie umocniliśmy udziały rynkowe, i to niemal we wszystkich kluczowych formatach dystrybucji. Co istotne, silne wzrosty dotyczyły w szczególności sprzedaży do klientów zrzeszonych w ramach wspieranych przez Grupę Eurocash systemów partnerskich i franczyzowych. W przypadku Delikatesów Centrum, wzrost ten przekroczył 7%, a w przypadku klientów franczyzowych obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję (czyli m.in. sklepy Groszek i Lewiatan) wyniósł 10% – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.