– W 2020 r. nadal w centrum uwagi będzie klient, a jednym z priorytetów branży handlowej pozostanie dopasowanie się do jego zwyczajów i potrzeb zakupowych. Konsumenci coraz chętniej sięgają po artykuły, które wpisują się w rynkowe trendy – szukają przede wszystkim produktów ekologicznych i dietetycznych, ale zwracają także uwagę na lokalność wyrobów od regionalnych dostawców. Jako Lewiatan, dzięki unikalnemu modelowi franczyzowemu, dostarczamy rozwiązań i narzędzi naszym franczyzobiorcom, by byli konkurencyjni na wymagającym rynku oraz gotowi na wdrażanie nowych przepisów dotyczących sektora handlu. Jednocześnie jesteśmy franczyzą otwartą, w której każdy właściciel sklepu działającego pod szyldem Lewiatan sam może decydować, jak rozwijać swój biznes. Otoczenie rynkowe jest coraz bardziej wymagające, stąd też sieci handlowe będą się mierzyć z koniecznością poprawy swojej efektywności operacyjnej. Detaliści, w tym nasi franczyzobiorcy, mocniej odczują m.in. skutki przepisów o wzroście pensji minimalnej, a także zaostrzenie zakazu handlu w niedziele – komentuje Robert Rękas, członek zarządu Lewiatan Holding S.A.