„Poradnik Handlowca”: SM Lazur to nie tylko sery pleśniowe, w swojej ofercie posiadacie między innymi sery topione. Czy zamierzacie rozwijać te kategorie w najbliższej przyszłości, czy też chcecie skupić się na swoich flagowych produktach?
Lazur Błękitny jest naszym flagowym produktem i na dynamikę jego rozwoju kładziemy bardzo duży nacisk. Linia serów topionych Lazuretta powstała na bazie sera pleśniowego. Można ją również używać jako atrakcyjny dodatek do zup, zimnych i ciepłych przystawek oraz różnego typu sosów. Polecana jest przede wszystkim smakoszom serów pleśniowych. Lazuretta to produkty uzupełniające ofertę.
Od maja br. sery Lazur Złocisty, Srebrzysty oraz Skalmierzycki są dostępne w nowych opakowaniach, w odświeżonej szacie graficznej. Czy planujecie „odświeżenie” kolejnych produktów?
Staramy się być wrażliwi na rynkowe trendy i dynamicznie za nimi podążać, dlatego zmieniliśmy opakowania serów plastrowanych Lazur. Na bieżąco modyfikujemy i odświeżamy również pozostałe opakowania, oferując produkty w tej samej formie oraz zachowując jakość i smak. Jednocześnie jest to efekt sukcesywnej modernizacji w zakresie produkcji opakowań.
Jaką ofertę kierujecie do sektora HoReCa?
Wszystkie sery pleśniowe oferujemy w formach specjalnie przygotowanych do wykorzystania w gastronomii, tzn. w główkach, ćwiartkach, blokach, porcjach, plastrowane, wiórkowane, a także w zalewie olejowej oraz zapiekane w cieście naleśnikowym. Jesteśmy elastyczni i staramy się zaspokajać potrzeby tego sektora.
W przemyśle mleczarskim dbałość o proces produkcji jest szczególnie ważna. Czy po oddaniu do użytku nowej hali produkcyjnej w 2010 r. możemy spodziewać się niebawem kolejnych udoskonaleń?
W 2010 r. zrealizowaliśmy jedną z najważniejszych inwestycji ostatnich lat, jaką było uruchomienie nowej linii produkcyjnej. Wciąż inwestujemy w modernizację produkcji tak, aby sery spełniały wymogi najwyższej jakości. Wkrótce zostanie oddana do użytku nowa dojrzewalnia.
Czy w najbliższych latach SM Lazur planuje jeszcze większą ekspansję na rynki zagraniczne? Które nich są dla was najatrakcyjniejsze?
Znaczna część produkcji Lazura od 10 lat trafia na eksport. Dominują Lazur Błękitny oraz pozostałe sery pleśniowe w formie trójkątów. W planach mamy zwiększenie sprzedaży, przede wszystkim na rynek unijny. Jest to nasz strategiczny cel eksportowy.
Jak przedstawiają się najbliższe plany?
Lazur realizuje swoją misję producenta wysokiej jakości wyrobów. Staramy się jednocześnie spełniać wymagania naszych kontrahentów. Fundamentalne znaczenie dla spółdzielni ma stworzenie spójności marki. Przyszła strategia rynkowa polega na umacnianiu pozycji na rynku krajowym i zagranicznym.
Dziękujemy za rozmowę.