Adaptacja handlu do zmieniającego się świata. Nowe wyzwania i strategie na 6. Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji

Wydarzenia

Adaptacja handlu do zmieniającego się świata. Nowe wyzwania i strategie na 6. Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji

6. Kongres Nowoczesnej Dystrybucji odbędzie się 20 maja 2024 r. w hotelu Sofitel Warsaw Victoria. W wydarzeniu wezmą udział liderzy sektorów: handlu, przetwórstwa i dystrybucji, przedstawiciele administracji państwowej oraz znakomici eksperci z Polski i zagranicy. “Poradnik Handlowca” jest patronem medialnym wydarzenia.

Prezesi i członkowie zarządów międzynarodowych koncernów handlowych omówią najważniejsze wyzwania i prognozy dla handlu w ramach kluczowych obszarów jakimi są: bezpieczeństwo energetyczne, rynek rolno-spożywczy,  polityka customer experience, procesy legislacyjne, rozwiązania pro-środowiskowe, digitalizacja i rynek pracy.

Uroczystego otwarcia kongresu dokona Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. W ramach bloku inauguracyjnego eksperci przeanalizują z jakimi wyzwaniami mierzy się branża oraz dokonają przeglądu szerokiego spektrum czynników i uwarunkowań rynkowych mających kluczowy wpływ na funkcjonowanie sektora handlu. Prezesi sieci handlowych porozmawiają o roli handlu w gospodarce w ujęciu odpowiedzialności, współzależności oraz współpracy w ramach sektora. Pojawią się zagadnienia dotyczące wpływu sytuacji geopolitycznej na gospodarkę, wyzwań i nadziei sektora handlowego związanych z oczekiwaniami na ożywienie gospodarcze, inflacji i niestabilności gospodarczej oraz ich wpływu na zachowania konsumentów i konkurencyjność cenową. Poruszone zostaną również tematy związane z regulacjami UE wpływającymi na branżę handlową, dążeniem sieci handlowych do oszczędzania energii, a także wyzwaniami pracodawców w kontekście rosnących kosztów pracy i sposobów radzenia sobie z nimi w szybko zmieniającym się środowisku.

 

Konsolidacja technologii i handlu

Następnie akcent dyskusji przeniesiony zostanie na retail tech, czyli konsolidację technologii i handlu. Debata skupi się na wypracowywaniu modeli biznesowych, znaczeniu zarządzania organizacją, skalowaniu przez inwestycje, optymalizacji kosztów, integracji i automatyzacji systemów obsługi klienta, zaawansowanej logistyce w quick commerce i e-platformach oraz zastosowaniu sztucznej inteligencji do zwiększenia widoczności i monitorowania łańcucha dostaw w czasie rzeczywistym. Prelegenci porozmawiają również o rynku e-commerce w 2024 roku. Omówione zostaną trendy i oczekiwania w e-handlu, wpływ czynników poza ceną na wybór zakupów online, znaczenie bezpieczeństwa i ochrony danych, strategia sprzedaży wielokanałowej i tworzenie spójnej ścieżki zakupowej, personalizacja w handlu cyfrowym oraz wpływ technologii na zmiany w branży e-commerce. Dyskusja wzbogacona zostanie o prezentację praktycznych przykładów wykorzystania nowych technologii w handlu.

ESG

Ważnym tematem Kongresu będą działania pro-środowiskowe branży. Eksperci poruszą kwestie związane m.in. z ułatwieniami w prowadzeniu biznesu dzięki ESG, współpracą na rzecz ekologii, konsekwencjami dyrektywy CSDR, dostępem do ekologicznych łańcuchów wartości, rolą ESG w wyborach konsumenckich i promowaniu ekoproduktów, harmonijnym modelem współpracy lokalnych marek, zaangażowaniem sieci handlowych w działania ekologiczne, praktycznym wdrażaniem inicjatyw zero waste i monitorowaniem zużycia energii oraz zrównoważonym łańcuchem dostaw z uwzględnieniem elektromobilności. Nie zabraknie komentarza na temat nowych obowiązków i wdrożeń w zakresie systemu kaucyjnego. Prelegenci poruszą zagadnienia dotyczące m.in. wpływu wytycznych rządowych na sektor, przygotowania do wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce, działań handlu na rzecz implementacji regulacji unijnych dotyczących plastiku, wyzwań związanych z systemem kaucyjnym i punktami zbiórki opakowań oraz aspektów przygotowania infrastruktury i technologii dla skutecznego użytkowania systemu.

customer experience

Zwieńczeniem Kongresu będzie blok poświęcony budowaniu customer experience. Eksperci skoncentrują się na strategiach polskiego handlu w utrzymaniu klienta, słuchaniu głosu konsumentów, analizie zachowań i preferencji z użyciem technologii, personalizacji i segmentacji klientów, wykorzystaniu mediów społecznościowych, synergii między sieciami a dostawcami usług płatniczych, wpływie nowych technologii płatności na wybory konsumenckie oraz bezpieczeństwie klienta w procesie zakupów online. Pojawią się też tematy dotyczące trendów konsumenckich oraz wykorzystania AI w procesie personalizacji doświadczeń zakupowych klientów.

Kongres skierowany jest do detalistów, hurtowników i dystrybutorów, zarządców i najemców centrów handlowych, koncernów FMCG, kadry zarządzającej firm technologicznych i świadczących usługi dla retailu, firm logistycznych i dystrybucyjnych.

Wydarzenie uświetni wieczorna Gala, połączona z ceremonią wręczenia nagród Modern Retail Awards.

Organizatorami Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji są: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji oraz MMC Polska.

Strona wydarzenia: https://dystrybucja.pl.