KPMG

Starzenie się społeczeństwa to obok globalizacji i cyfryzacji jeden z najmocniejszych trendów społeczno-ekonomicznych, jakie obserwujemy również w Polsce. Obecnie osoby w wieku powyżej 65. roku życia stanowią ok 1/5 społeczeństwa, ale prognozy zakładają, że w ciągu najbliższych 30 lat odsetek osób starszych wyniesie ponad 35%.

Firmy w coraz większym stopniu zmagają się z rosnącym zjawiskiem niekontrolowanych odejść pracowników. W związku z tym są świadome znaczenia, jakie ma budowanie doświadczeń pracownika i na przestrzeni ostatnich miesięcy zainwestowały w obszar rozwoju i szkoleń pracowników oraz na bieżąco dostosowują politykę wynagradzania do specyfiki branży i rynku lokalnego.

Handel spożywczy, przede wszystkim za sprawą nowych technologii, ulega coraz dynamiczniejszym transformacjom. Obserwując kierunki, w których zachodzą zmiany można wyłonić trzy główne trendy: zwiększanie postrzeganej wartości nabywanych produktów, wygoda dokonania zakupów oraz budowanie pozytywnych doświadczeń zdobywanych podczas dokonywania zakupów przez konsumentów.

Specjaliści KPMG wyróżnili 4 główne „misje zakupowe”, które opisują powody, dla których klienci przychodzą do sklepów spożywczych. Wyróżnia się misje „Zakupów robionych na zapas”, „Zakupów codziennych”, „Zakupów nagłych” oraz „Zakupów impulsowych”. Eksperci zaprezentowali także, jak odpowiednim układem ekspozycji produktów wykorzystać każdą z tych misji, aby maksymalizować sprzedaż.

Według 92% respondentów raportu KPMG pt. „Guardians of trust”, który powstał na podstawie badania przeprowadzonego wśród 2,2 tys. menedżerów działów biznesowych i IT zatrudnionych w spółkach na całym świecie, nieprawidłowe wykorzystanie analityki danych może spowodować znaczący uszczerbek dla reputacji firm.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego wspólnie z KPMG przygotowały raport kwartalny, dotyczący sprzedaży na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Analiza oparta jest o najnowsze dostępne dane rejestracyjne, statystyczne i rynkowe. W segmencie samochodów dostawczych zanotowano wzrost sprzedaży o 5 proc. rok do roku.

Z najnowszego raportu KPMG International pt. „Disruptive influences: three key trends transforming the face of retail” wynika, że zmiany w sposobie prowadzenia gospodarstw domowych i samego „stylu życia” powodują, że wygoda i szybkość zakupu stają się kluczowymi wartościami w walce o klienta.

KPMG opublikowało raport pt. „Zniesienie limitu składek ZUS z perspektywy firm działających w Polsce”. Wynika z niego, że konsekwencje wprowadzenia nowego prawa mogą okazać się kosztowne zwłaszcza dla największych firm.

Łatwy i powszechny dostęp do informacji, który w ciągu ostatnich lat otrzymali konsumenci dzięki rozwojowi technologii cyfrowych sprawia, że wyszukiwanie okazji cenowych na rynku i nabywanie produktów w sposób smart jest teoretycznie coraz prostsze.

Początek roku jest zazwyczaj okresem, w czasie którego częściej niż zwykle pojawiają się opinie dotyczące trendów i przewidywań zmian poszczególnych branż. Dotyczy to również rynku sprzedaży detalicznej. Co prawda polski handel, zwłaszcza ten spożywczy, już drugi rok żyje głównie zmianami w już uchwalonych przepisach i dyskusją o kolejnych zmianach, ale nie oznacza to, że zmiany obserwowane globalnie nie mają miejsca w sklepach nad Wisłą.

Strony

X