handel

Panattoni i CBRE prezentują raport „Confidence Index 2019/2020. Nastawienie do przyszłości w branżach logistycznej oraz produkcji i handlu zmieniło się nieznacznie w porównaniu do zeszłego roku Wskaźnik Poziomu Optymizmu w zakresie Logistyki i Łańcucha Dostaw w Polsce na lata 2019-2020 został określony na średnim poziomie 49 pkt., co stanowi wynik niższy od rezultatu uzyskanego w ubiegłym roku (57,4). Firmy logistyczne ponownie są bardziej pozytywnie nastawione do przyszłości (53,9 pkt.), niż przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe, korzystające z usług logistycznych (44 pkt.).

W 2017 r. działalność gospodarczą w Polsce prowadziło 2073,6 tys. mikroprzedsiębiorstw, czyli firm o liczbie pracujących do 9 osób, co oznacza wzrost o 3,5% rok do roku oraz o 20,8% w stosunku do 2010 r. Niemal połowę przychodów mikroprzedsiębiorstw wygenerowały jednostki prowadzące działalność handlową.

Blisko 45% przedstawicieli firm sektora usług uznało, że sekcja usług, w której funkcjonują jest średnio innowacyjna – wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur – PIB.

Handel jest kluczem do polskiej transformacji i rozwoju rodzimej gospodarki. Trzymajmy zatem głowę wysoko, bo nasz sektor jest i długo pozostanie ważny i to nie tylko w tabelkach, ale i w tym, co być może ważniejsze, czyli w sferze wartości i mentalności.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w marcu 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Wzrost wydatków reklamowych w branży handlowej wskazuje na reakcję marek na zakaz handlu w niedziele.

Handlowcy po raz pierwszy nie otworzą sklepów w niedzielę 11 marca. Czy odbije się to na ich sytuacji finansowej? W nową rzeczywistość, handel detaliczny wchodzi po udanym dla siebie roku. Problemy z terminową spłatą zobowiązań ma tylko 4% przedsiębiorstw handlowych, to zdecydowanie mniejszy odsetek niż w innych branżach – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz Bisnode Polska.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. Ostatni miesiąc w roku upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz noworocznym.

Dla wielu obszarów gospodarki szczególnie odczuwalny jest brak dostępności wykwalifikowanych pracowników operacyjnych. Ich pozyskanie staje się naglącym wyzwaniem branży FMCG, gdyż problem zapewnienia odpowiedniej siły roboczej w dłuższej perspektywie może przyczynić się do zahamowania jej rozwoju. Te i inne informacje można wyczytać w raporcie „Rynek pracy w Polsce – jak wygrać trwającą rewolucję?” opracowanym przez Związek Pracodawców ECR.

Sytuacja gospodarcza w Europie poprawia się, co wpływa na coraz lepsze perspektywy koniunktury w sektorze handlu i usług. Jednak zdaniem ekspertów banku DNB Bank Polska S.A., dynamiczny rozwój handlu elektronicznego i technologii cyfrowych wprowadzi do branży liczne zmiany. Najwięcej zyskają ci, którzy ekspansję online połączą z budową silnej społeczności klientów skupionych wokół ich marki. 

Coraz mniejsze bezrobocie i niedobory pracowników skutkują podwyżkami płac – donosi Rzeczpospolita. Najbardziej odczuwalne są one w handlu i wśród specjalistów.

Strony

X