Jesteś tutaj

Aplikacja żappka na targach technologicznych NRF 2020

13 stycznia 2020 roku Żabka wspólnie ze swoim partnerem technologicznym firmą Synerise, zaprezentowała aplikację dla klientów żappka, podczas największych targów technologicznych NRF 2020 w Nowym Jorku. Żappka była pokazywana w ramach organizowanego przez Microsoft Reactor Innovation & ROI Hack Event i był to jedyny polski akcent wśród wąskiego grona prezentowanych projektów z całego świata.

– Docenienie aplikacji żappka, liczącej już ponad 2,5 mln użytkowników, na największych targach technologicznych w Nowym Jorku to sukces zespołu ekspertów pracujących w naszej firmie. Już dzisiaj z dumą mogę powiedzieć, że przyciągamy do Żabki profesjonalistów w dziedzinie nowych technologii, data science i nowoczesnego designu, którzy korzystając ze wsparcia globalnych i lokalnych partnerów technologicznych tworzą unikatowe, jedyne w swoim rodzaju rozwiązania na świecie. Ponad 10%naszych pracowników jest zaangażowanych w projekty cyfrowe, realizowane w naszej firmie – mówi Tomasz Blicharski wiceprezes ds. Finansowych i rozwoju w firmie Żabka Polska.

Żabka przechodzi transformację cyfrową, na którą składa się cały ekosystem rozwiązań technologicznych funkcjonujących w obszarze zarządzania sklepami, asortymentem, BIG DATA, sztucznej inteligencji, jak również aplikacji mobilnych. Aplikacja żappka jest kluczowym, nowym kanałem komunikacji i interakcji z klientami, a nad jej rozwojem pracuje dedykowany, interdyscyplinarny zespół specjalistów.

– Przy rozwijaniu produktów cyfrowych korzystamy z najlepszych, globalnych praktyk, a także ze „zwinnych” metodyk pracy. Działamy sprawnie, szybko testujemy nowe pomysły i słuchamy naszych użytkowników. Będziemy się dalej rozwijać i ciągle poszukujemy utalentowanych ekspertów, którzy razem z nami będą chcieli tworzyć przyszłość i kreować nowe rozwiązania technologiczne– dodaje Michał Opacki, dyrektor ds. cyfrowych rozwiązań konsumenckich, odpowiadający za rozwój aplikacji żappka.

Firma Żabka Polska angażuje się w projekty proedukacyjne wspiera i realizuje wspólnie ze szkołami i uczelniami wyższymi liczne projekty na styku nauki i biznesu. Zaangażowana jest m.in. w AI Schools & Academy, w ramach którego z partnerami finansuje nauczanie tajników sztucznej inteligencji w 1500 przedszkolach i szkołach publicznych. Zainicjowała również w ub. roku konkurs

 „Ogarnij Big Data z Żabką", w ramach którego studenci mogli zaprezentować projekty wykorzystujące metody Big Data, sztucznej Inteligencji oraz Machine Learning i w nagrodę pojechać do Doliny Krzemowej.

Microsoft Reactor Innovation & ROI Hack Event to wydarzenie, którego celem jest pokazanie kluczowej roli nowych modeli biznesowych opartych na chmurze oraz sposobów osiągnięcia szybkiego zwrotu z inwestycji w transformację cyfrową w handlu detalicznym.

NRF to doroczny zjazd liderów branży detalicznej, organizowany w Nowym Jorku. W roku 2019 w wydarzeniu wzięło udział 38 000 uczestników, w tym 800 wystawców z niemal 100 krajów świata. Wśród prelegentów znajdują się najważniejsze osobistości świata retail i technologii, m.in. CEO Microsoft, Satya Nadella.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Już w pierwszym miesiącu po zakończeniu pilotażu, aplikacja mobilna sieci sklepów Żabka przekroczyła milion użytkowników. Dodatkowo „żappka" stała się jedną z najpopularniejszych, bezpłatnych aplikacji w Google Play i App Store, będąc częściej pobieraną niż aplikacje takie jak: Youtube, Facebook czy Messenger.

Żabka została oficjalnym Partnerem Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowania Ratunkowego. W ramach współpracy sieć sklepów ofiaruje środki finansowe na pokrycie celów statutowych TOPR. 

X