Na polskim rynku mamy dostęp do dużej ilości zarówno produktów świeżych, jak i mrożonych. Po jakie produkty jednak najchętniej sięgają Polacy? Jak często kupujemy mrożonki i w jakiej postaci? FRoSTA postanowiła to sprawdzić.
Z badań zleconych przez markę FRoSTA wynika, że najczęściej spożywanymi produktami przez Polaków są owoce i warzywa. Niemal 50% Polaków włącza je do swojej codziennej diety, a aż 95% spożywa je przynajmniej raz w tygodniu. Najbardziej popularnym mięsem jest mięso białe, po które raz w tygodniu sięga aż 93%, a codziennie w kuchni korzysta z niego 9% społeczeństwa. Na zakup czerwonego mięsa Polacy decydują się rzadziej. Posiłki z niego przygotowuje się z niego co najmniej raz w tygodniu w ponad ¾ domów. Ryby w tej samej częstotliwości je się za to w 70% gospodarstw.
Polacy coraz częściej widzą zalety produktów mrożonych. Dla 62% badanych używanie ich w kuchni wiąże się ze znaczną oszczędnością czasu, a 57% jest przekonana, że mrożonki mogą znaleźć się w zdrowej diecie. Nic dziwnego, że mrożonki z każdym dniem zyskują na popularności.
Okazuje się, że podczas cotygodniowych zakupów spośród mrożonek najchętniej wybieramy ryby. Na ich zakup decyduje się aż 37% Polaków. Drugim najchętniej kupowanym produktem są warzywa (24%). Następnie uplasowały się dania gotowe (21%), a tylko 15% Polaków decyduje się na zakup mrożonych owoców.