Zakłady Mięsne Silesia szykują się na grilla

Nowości

Zakłady Mięsne Silesia szykują się na grilla

28 maja 2020

  • #grill
  • #ZM Silesia

W ostatnich latach grillowanie stało się w Polsce tradycją. – Pandemia koronowirusa tego nie zmieni – ocenia Daniel Pietrzyk, Dyrektor Handlowy z Zakładów Mięsnych Silesia oraz opowiada o zmianach w ofercie producenta.

Pandemia wirusa, niepewność związana z wyjazdami wakacyjnymi i konieczność ograniczenia kontaktów ze znajomymi powoduje, że tegoroczne lato będzie inne niż w poprzednich latach.

Wiele osób nie zaplanowało jeszcze wakacyjnych wyjazdów. Letnią przerwę duża część osób prawdopodobnie spędzi w przydomowych ogródkach lub na działkach. Na popularność tej ostatniej formy wskazują m.in. informacje o nadzwyczajnym wzroście zainteresowania zakupem działki.

– Wielu Polaków nie wyjedzie na wakacje daleko od miejsca zamieszkania, np. na zagraniczne wczasy. Będziemy spędzać je raczej na działce lub krótkich krajowych podróżach. W efekcie popularność grilla może jeszcze wzrosnąć – mówi Daniel Pietrzyk z Zakładów Mięsnych Silesia, które przygotowały w tym celu specjalną linię produktów „Go Green Grill”. Zastrzega, że choć snucie prognoz jest obarczone ryzykiem, to jednak dane sprzedażowe firmy za pierwsze tygodnie maja potwierdzają rosnącą sprzedaż produktów grillowych.

W skład oferty linii „Go Green Grill” wchodzi łącznie dwadzieścia produktów. Obok klasycznych produktów grillowych takich jak kiełbasa śląska i podwawelska, w tym sezonie Zakłady Mięsna Silesia oferują również kiełbaski śląskie oraz pikantne, a także kiełbasy w różnych smakach – z serem, wiosenną, boczkową. W portfolio producenta nie mogło zabraknąć kaszanki i kiszki ziemniaczanej. Będą one dostępne pod marką Duda.

W ostatnich latach na rynku odnotowuje się również wzrost spożycia mięsa drobiowego. W 2015 r. było to 27,1 kg na osobę, w 2018 r. już 30,5 kg. Jak wskazuje Daniel Pietrzyk, mając to na uwadze firma poszerza swoją ofertę o produkty na bazie drobiu.

– Na ten sezon przygotowaliśmy nie tylko klasyczne wersje kiełbas wieprzowych, ale też lżejsze wyroby na chudszym mięsie drobiowym pod marką „Cedrob”. Polacy coraz chętniej wybierają drób ze względu na mniejszą zawartość tłuszczu przy wysokiej zawartości białka. Produkty drobiowe mogą więc stanowić urozmaicenie grillowego menu i zagościć na stole obok kiełbasy, kaszanki czy karkówki – opowiada.

Do klasycznej oferty na bazie mięsa wieprzowego dołączą produkty drobiowe pod marką Cedrob – kiełbasa biała z kurczaka, kiełbasa gospodarza, kiełbasa śląska, kiełbasa z jalapeno i serem cheddar, kiełbasa podwawelska drobiowa, ćwiartka tylna z kurcząt, kąski piwosza, podudzie z kurcząt i skrzydła z kurcząt.

– Poza poszerzeniem portfolio produktów na grilla odświeżyliśmy również wygląd opakowań z linii „Go Green Grill”, na których umieściliśmy logo w zielonej tonacji i zdjęcia osób grillujących w plenerze. W ten sposób nawiązujemy do grillowania w otoczeniu pięknej zieleni – dodaje Daniel Pietrzyk z ZM Silesia.

Sezon grillowy w Polsce trwa od maja do sierpnia. Dla producentów mięsa i wędlin jest to szansa na zwiększenie obrotów. Jak szacują eksperci, sprzedaż produktów grillowych generuje nawet 40% obrotów branży mięsnej w sezonie letnim.