Wzrost globalnej sprzedaży detalicznej sieci SPAR w 2015 r.

Aktualności

Wzrost globalnej sprzedaży detalicznej sieci SPAR w 2015 r.

18 kwietnia 2016

SPAR International, największa franczyzowa sieć sprzedaży detalicznej na świecie, ogłosiła wyniki globalnej sprzedaży w 2015 r. Firma odnotowała przychody w wysokości 33 miliardów euro, co stanowi wzrost o 3,5% w porównaniu z rokiem poprzednim. Do największego od 5 lat wzrostu sprzedaży przyczyniło się przede wszystkim zwiększone tempo poprawy kondycji finansowej firmy w Europie, przy jednoczesnej stałej ekspansji marki na rynkach wschodzących – SPAR wciąż zwiększał liczbę sklepów wchodząc na rynki czterech nowych państw w Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Na wyniki finansowe SPAR w 2015 r. złożyły się:

    t

  • silny wzrost na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, który w przypadku SPAR Chorwacja wyniósł 15%, a w przypadku SPAR Polska 17%,
  • t

  • poprawa kondycji finansowej firmy na rynkach europejskich, zwłaszcza w Belgii, która odnotowała wzrost 6% czy wzrost ponad 2% na Węgrzech, w Austrii i w Wielkiej Brytanii,
  • t

  • znaczący rozwój w Azji, związany z wejściem na rynek indonezyjski oraz wzrost sprzedaży o 6,8% w Chinach,
  • t

  • obecność na rynkach 12 krajów afrykańskich, co równa się 17% globalnego obrotu detalicznego firmy,
  • t

  • wzmocnienie działalności na Bliskim Wschodzie poprzez otwarcie pierwszych sklepów w Omanie i powiększenie liczby sklepów do 13 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

– Wyniki finansowe z roku 2015 potwierdzają siłę i atrakcyjność marki SPAR w skali globalnej, to dowód na zdolności adaptacyjne marki, jak również zdolności menedżerskie naszych partnerów detalicznych – powiedział Tobias Wasmuht, dyrektor zarządzajacy SPAR International, komentując osiągnięte wyniki. Przez pięć ostatnich lat marka SPAR cały czas notowała rozwój, pomimo zmiennej sytuacji ekonomicznej na świecie. Ten długotrwały wzrost osiągnięty został dzięki umiejętności wyjścia naprzeciw potrzebom lokalnych społeczności, którym oferujemy świeże produkty doskonałej jakości, jak również najlepszą w swojej klasie obsługę klienta. Nakreślając perspektywy rozwojowe w roku następnym, Tobias Wasmuht zapowiedział: – Częścią naszej strategii będzie kontynuacja poczynań prowadzących do ekspansji na nowych rynkach o wysokim potencjale rozwoju w roku 2016, co zaowocuje dalszym wzrostem marki SPAR w Azji i Afryce, w oparciu o już istniejącą sieć kooperantów w drugiej połowie tego roku.

Strategia multiformatowa SPAR International skutkuje obecnością firmy na rynkach w 42 krajach na całym świecie, partnerzy SPAR prowadzą ponad 12 100 sklepów różnych formatów, obsługując przy tym 13 milionów klientów każdego dnia. SPAR Polska działa od 1996 r. Sieć obecnie zrzesza 211 sklepów, planując otwarcie 50-ciu sklepów w 2016 r. Od 2010 r. należy do jednej z największych grup dystrybucyjnych w kraju – Grupy Kapitałowej Bać-Pol.