Wzrasta wartość koszyka zakupowego

Detal/Hurt

Wzrasta wartość koszyka zakupowego

Z raportu zrealizowanego przez ASM Sales Force Agency, wynika, że średnia wartość koszyka zakupowego w marcu wzrosła o ok. 2% i wyniosła 239,93 zł. To o 4,69 zł więcej niż w poprzednim miesiącu. Z danych dowiadujemy się również, że w marcu br. względem poprzedniego roku, podrożało 6 badanych kategorii produktów. 

Za koszyk zakupowy złożony z najtańszych produktów wg danych ASM Sales Force Agency, trzeba było zapłacić 187,13 zł (więcej o 4,82 zł). Z kolei za koszyk, który składał się tylko z najdroższych produktów, w marcu musieliśmy zapłacić 336,42 zł. To aż o 31,67 zł więcej niż w lutym bieżącego roku. Różnica między koszykami wyniosła 149,29 zł i jest to o 26,86 zł więcej niż w poprzednim miesiącu.

Mięso, wędliny i ryby, napoje, dodatki, nabiał, używki i alkohol oraz produkty tłuszczowe to kategorie, które odnotowały największy wzrost cen. Najbardziej w górę poszybowały ceny produktów tłuszczowych, za które musieliśmy zapłacić o 53,75% więcej niż w zeszłym miesiącu. Ceny napojów i alkoholu zdrożały o ponad 15%, nabiału o 10%, mięsa, wędlin oraz ryb o prawie 4%. 

ASM Sales Force Agency zbadało ceny tych samych 40 produktów w 13 sieciach handlowych, sklepach tradycyjnych oraz kanale e-commerce. Pod uwagę wzięto najpopularniejsze artykuły spożywcze, tj. nabiał, mięso, wędliny, napoje, słodycze, alkohole, chemia domowa, kosmetyki itp.

źródło: Puls Biznesu