Wyniki Grupy Żywiec w trzecim kwartale 2017 roku

Aktualności

Wyniki Grupy Żywiec w trzecim kwartale 2017 roku

25 października 2017

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała dziś kwartalne wyniki finansowe. W trzecim kwartale 2017 r. producent m.in. Żywca, Heinekena, Warki, Tatry i EB zwiększył skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej. Zysk netto spółki wzrósł natomiast o 19 procent.

Mimo niesprzyjających warunków rynkowych w sezonie piwnym, które miały negatywny wpływ na sprzedaż i przychody, w trzecim kwartale tego roku Grupa Żywiec zwiększyła średni poziom przychodów na hektolitr piwa i utrzymała wartościowy udział w rynku na oczekiwanym poziomie.

Grupa zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej o 6,5% do 126,019 tys. złotych ze 118,349 tys. w trzecim kwartale ubiegłego roku. Zysk netto spółki wzrósł o 19% do poziomu 97,993 tys. złotych z 82,455 tys. w analogicznym okresie ubiegłego roku.

– Jesteśmy zadowoleni z efektów naszej strategii budowania wartości i będziemy ją kontynuować. W trzecim kwartale utrzymaliśmy wartościowy udział w rynku na oczekiwanym poziomie, przy wyższym poziomie cen, mimo niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie, który nie przyczynił się do wzrostu sprzedaży w kategorii piwnej – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Flagowa marka Żywiec umocniła pozycję lidera w segmencie piwnych specjalności. Do tego wyniku pozytywnie przyczyniła się sprzedaż nowego wariantu Żywiec Amerykańskie Pszeniczne. Sprzedaż Żywieckich wariantów rosła szybciej niż cały segment, czego rezultatem jest osiągnięcie 23% udziału wartościowego i ilościowego marki w specjalnościach piwnych .

Żywiec Bezalkoholowe pozostaje liderem sprzedaży ilościowej piw bezalkoholowych typu lager.   Również niskoalkoholowy wariant Heineken 3 osiągnął obiecujące wyniki sprzedaży.

Kolejny rok z rzędu firma utrzymała także pozycję lidera segmentu radlerów z udziałem wartościowym w rynku na poziomie 57% .  To efekt dobrych wyników sprzedaży marki Warka Radler, do których pozytywnie przyczynił się także nowy wariant smakowy marki – malina z cytryną.

W wyniku podwyżki kaucji na opakowania zwrotne, którą Spółka wprowadziła jako pierwsza w branży na początku roku, Grupa Żywiec odzyskała z rynku o 15 mln więcej butelek zwrotnych. To pozytywnie przyczynia się zarówno do ochrony środowiska jak i do zwiększenia elastyczności browarów szczególnie w piwnym sezonie.