Wyniki Grupy Kapitałowej Żywiec za I półrocze 2016 r.

Aktualności

Wyniki Grupy Kapitałowej Żywiec za I półrocze 2016 r.

W pierwszej połowie 2016 r. skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec, producenta m.in. Żywca, Heinekena, Warki i Tatry, wyniósł 171 mln zł w porównaniu z kwotą 113 mln zł w takim samym okresie 2015 r. Grupa osiągnęła skonsolidowane zyski oraz inne całkowite dochody w wysokości 132 mln zł w porównaniu z kwotą 88 mln zł w pierwszym półroczu 2015 r. Pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej ze strony konkurencji, Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa do poziomu 5,8 mln hektolitrów, w porównaniu z wynikiem 5,6 mln hektolitrów z analogicznego okresu roku ubiegłego. Grupa Żywiec rozpoczęła tegoroczny sezon z kilkoma nowościami, które dobrze wpisują się w oczekiwania konsumentów. Żywiec Bezalkoholowe doskonale uzupełnia ofertę flagowej marki i odpowiada na trend poszukiwania przez konsumentów piw bezalkoholowych. Królewskie Niefiltrowane wzmacnia pozycję marki Królewskie w Warszawie i przyciąga do niej nowych konsumentów. Firma zaoferowała także dwa nowe warianty piwa Leżajsk, które wpisują się w rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi. Wprowadzony przed sezonem nowy wariant smakowy Warki Radler jabłko z gruszką został bardzo dobrze odebrany przez konsumentów i umacnia wiodącą pozycję Warki Radler w tym segmencie. Najnowszy produkt w portfolio Grupy Żywiec – Dziki Sad, który ma charakter piwa oraz smak cydru, to ciekawa propozycja dla konsumentów obu kategorii. Grupa Żywiec w dalszym ciągu kontynuuje inwestycje w budowanie silnych marek i zapewnienie atrakcyjnej oferty marketingowej dla klientów i konsumentów.